|
|
|
|---|---|
|
Har tittat på en 325iT idag med följande att anmärka på bakluckan taskigt rostlagad lite rost i framdörrar och adnra ställen (inte massor men absolut synbart) Höger bak kantsmälld och lite hlavtaskigt lagat. batteriet fastsatt med spännband. Fläkt ur funktion drygt 20.000 mil Import tyckte den rätt mycket från drivlinan men jag vet inte det kanske skall låta mer då det är en touring och en E30 (van vid E34) Bromsarna kändes sunkigare än mina egna. Lampa för bromsarna lyste (enligt ägaren har den alltid gjort det) Sommar (Original Aluf.) & Vinterdäck i gott skick Stora färddatorn Skinn i hyffsat skick Elhissar fram Ellucka Relativt nybesiktad Relativt nyskattad Motorn kändes väl ok Bilen kändes lite skitt och sisådär rent allmänt. Vad kan tänkas vara ett lämpligt pris på denna bil grabbar? Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! | |
TobbeBMW |
Jag hade nog letat efter en annan. bara det att "Bromslampan alltid lyser" torde ju vara avskräckande nog. Den går knappast igenom besiktningen och är du inte själv jäkligt duktig på bilelektronik/reparationer så blir det nog dyrt att få den besiktningsduglig. Köp en annan, du tjänar på det i längden. |
|
Enligt utsago har den lyst hela tiden och bilen är nybesiktigad, under förutsättning att bromsarna är ok bryr sig inte besiktningen om den lampan. Ofta är det väl så enkelt att någon slarvat med slitagevarnare vid byte av belägg osv.? Visst bilen kändes inte klockren men priset är troligtvis 10 lappar lägre än andra jag kollat på här i börsen och på andra ställen. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
det är inte så att ni syftar på lite olika saker? jag misstänker att pcdoktor menar slitagevarnen för bromsklossarna? det är ju kanske så att klossarna är sletna så att den lyser för att varna, eller att någon har bytt klossar utan att byta givare och då lyser den, eller så är det kanske sönder helt enkelt! jag besiktigade min e30 med denna lampan lysande och dom sa ingenting! jag tycker att bilen låter halvdan, rosten får man ju iofs räkna med, men jag hade inte gett alltför mycket för den bilen, hellre letat efter en annan....men jag vet inte riktigt, runt en 10? hellre lite under, 8-9 ? BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Med så mycket defekta grejer på den så hade jag absolut inte gett mer än 8-9 för den. De grejer du radat upp kostar ju betydligt mer än 10 000 att fixa(såvida man inte gör allt själv) och då är det knappt lönt då man kan få en fin 325 för ca 25. |
|
|
Tack för tipsen det är verkligen till hjälp! Men 8-9 tusen är det inte lite billigt? Nåja jag får väl skicka iväg ett skambud. Ett par saker jag glömde var Spolarvätskebehållaren läckte En Original Bavaria stereo gick förvisso igång men såg ut att vänta på en kod då det bara stog _ _ _ _ i displayen (frågade inte om detta) ett par dåliga lagningar av rost på höger/vänster framskärm inne vid torpeden liksom. Bilen är inget vi tänker ha för alltid utan ett par år räcker för en sittvagn får ju plats i en sedan ; ) Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
Leta annat objekt Herr Doktor :) Luktar vrak om detta objekt, skulle inte ge mer än 10k. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Säk ett annat objekt! Finns säkert många fel som kommer krypande eftersom, den verkar ju inte vara välskött precis. //Thorssa |
|
| Håller nog med här att du nog tjänar på att köpa en finare bil. Innan ovanstående objekt är i bra skick så är du nog uppe i samma pengar som en finare bil. Dessutom så är rost ett problem som är svårt att bli av med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.