|
|
|
|---|---|
328_huggarn |
Någon som kan återställa service indikatorn i hälsinglands området? har bytt olja själv och vill inte ha den där oljservice lampan varje gång ja startar.. någon som vet! |
|
Sök på forumet var du kan beställa en sån pris mellan 400-500kr.mvh dutta |
|
| Det är ju gratis att återställa den själv! Ta en elkabel bara det är allt som behövs, mer om det kan du ju läsa på Gör-Det-Själv tipsen här till vänster..... | |
| Eller så åker du till BMW och betalar 50 spänn så fixar dom det. | |
| Jag gjorde det på min 318 och det funkar perfekt, tog max en minut att göra, så varför åka, stå och tjafsa när gratis är gott? | |
328_huggarn |
kovo: jo men det står även i gör-det-själv att el systemet i bilen kan ta skadda om man "råkar" göra fel.. och det vill man ju inte! dr Stein: har tyvärr en bit till närmsta bmw återförsäljare =/ ingen som har någon annat förslag ? |
|
Ja jag förstår dig, hade jag haft en ny bil så hade jag ju åkt till en Aktoriserad BMW verkstad, då du får garanti på att går nått sönder så blir det deras fel...Du tjänar ju knappast på att köpa en grej som släcker.... MVh |
|
328_huggarn |
Kovo: vad menar du med ny bil? -95 och upp =) |
| Skulle inte göra det på min -88 ens. | |
|
Se bara till att ha ett motstånd också så borde det inte ta någon skada om man kommer åt fel poler... Mvh jOhan |
|
328_huggarn |
Ahnmarker: Jo precis ett motstånd är ett MÅSTE.. iaf för mej.. känns lite säkrare då iaf =) Man ska väl helst sitta inne i cupén när man gör det... för det kommer väl upp massa saker som man ska fixa... rätta mej om ja har fel ? |
|
328_huggarn: 470 ohms motstånd om jag minns rätt... Det räcker nog med att bara vänta ett tag, men visst sitter man i bilen så ser man nog att det blir grönt och fint... Mvh Johan |
|
328_huggarn |
Ahnmarker: japp 470 stämmer bra det... men är det inte några saker som man ska hålla på att ändra när man är i cupén.. eller är det bara att sitta där och se glad ut =) |
|
328_huggarn: Har ju inte gjort det själv än, men det skall göras snart... =) men av allt jag har läst på forumet... så skall det inte vara något mer än att vänta... hmm tror det kanske fanns någon beskrivning under mekar tips... här var det en länk. =) Länk Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.