AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
976

Hur snabb är en 330 på bana?

Hej,

Nu har jag kört min bil i snart 8 månader och drygt tvåtusen mil. Jag tycker fortfarande den känns vass och väghållningen är underbar. Men...är det bara en känsla som bilen ger eller är den snabbare än jämförbara bilar på bana? T ex s60 t5, mondeo st220 och den typen av bilar. Själv tycker jag att andra bilar känns som tvålar i ett handfat jämfört med min.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Din bil är säkert mycket snabb på bana. Men när du kommer ut på banan så kommer din bil vara bättre än genosnittsbilen men ändå kränga rätt bra beronde vad du har för chassisättning,däck,bromsar samt hur skicklig som förare du är. Aktivt bankörande sliter hårt på bilen...mvh dutta

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Gå med i BMW Sport Club (www.bmwsc.com) så kan du testa din bil på banträffarna. En 330 bör gå bra på bana, men givetvis inte lika bra som en M3. Väldigt mycket hänger dock på föraren.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Varför inte testa mot andra BMW´s och gå med i BMW Club Schweden och den årliga träffen med bl a bankörning? =)

/Edvard
BMW CS # 4503
330ci:n fuknar fin fint på bana . Trivs dock bäst på större banor om man kör bilen helt standard. ( typ Anderstorp ) Har du inte provat rekommenderar jag dig det, du kommer inte att bli besviken. En av fördelarna 330:n har jämtemot andra standard bilar på bana är de effektiva bromsarna. Lika bra som på M3:an ( nästan iallafall =) men mattas dock något. Fast de duger bra om när man vill bromsa sig förbi...=)

///Egget
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.