|
|
|
|---|---|
| Min fru och jag har en 325 coupe´ E36, och nu är det så här att vi väntar barn (vi har inga sedan tidigare). Vi behöver då en större bil som vi får rum med en barnvagn i. Alternativen vi har är att sälja coupe´n och köpa en kombi i 5-serien, vi kommer då att förlora ca. 40.000 kr pga värdeminskning på coupe´n. Ett annat alternativ är att vi behåller coupe´n och köper en billigare kombi typ E30 touring eller Volvo 745. Eftersom vi bor på landet så har vi stort behov utav två bilar. Hur skulle ni ha gjort? | |
D-diddy |
Grattis till barnet. Hade jag vart i dina kläder hade jag köpt en -91 eller nyare 525iat. dom är ju snudd på gratis, men f.n så mycket trevligare än tex. en volvokombi. David |
|
-Ska du behålla coupen? -Bajsar björnen i skogen? Ett rungande JA hör jag! Sälja BMWn är som att svära i kyrkan... Nästan... Faktiskt inget fel på en volvo 745, lättmekat o billigt... Så lägg fram detta försiktigt till frugan nu så håller jag tummarna... =) |
|
|
Håller med Westside Bmw: Volvon är klart billigast att hålla rullande. |
|
|
Har hört aå mycket bra om E34 Touring att jag tycker det låter trevligt att behålla coupén och köpa en 520 Touring. De kostar inte så mycket och det finns gott om reservdelar osv. //Thorssa |
|
|
Förnuftet säger Volvo 745. Billig, bra värme (i dessa vintertider!), stryktålig och rymlig. Minimalt med krångel. |
|
|
Instämmer med samtliga ovanstående. Om du har en andrabil kommer du bli lika glad varje gång du får köra din coupé :) Men en 520i eller 518i touring kostar nog inte mycket mer än en sunkig 745, dock lär den vara dyrare att hålla rullandes, försäkra osv. Lycka till med bilen och framförallt med ungen :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Får man skriva att en Toyota-kombi är ett billigt och bra alternativ? Mvh |
|
| nej | |
|
:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.