AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
648

Slipa plast

ma
38
mad_crille
Audi TDI 2.0 -10
525 -04
Har en E39 med repiga (blästrade) fram-lycktor, är det möjligt att slipa om plasten? Bilen kommer från Tyskland och har ju gått på Autobahn med dess bläster sprut.

Eller är det ända att byta ut dom till nya?

Tacksam för tips.

Go fortsättning & Gott Nytt År /Crille

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bästa resultatet är nog att byta till nya glas, har bilen rullat 12-13 tmil så brukar de vara grådaskiga och ger då ett sämre ljus.
Finns en del här som exprimenterat med polering av plasten med olika medel, men hur resultatet blev vet jag ej.

///MVH Hasso
Länk
Det går visst att lämna dessa till plastreparation..
Vi gör det ofta med krockskadade bilar då de kanske fått en repa mm i plastglas..
Men det blir ju inte som fabriksnya,, men nästan!
ma
38
mad_crille
Audi TDI 2.0 -10
525 -04
Hade en 523:a innan som var betydligt mer blästrade än dom som sitter på min nuvarande bil, dom byte jag iaf ut till vita blinkers så 2 flugor så att säga.

Men det känns lite onödigt med dessa på nuvarande bilen som inte är lika blästrade. Har du någon pris på vad nya plastglasen kostar fram med?

V.H Christian

jag hade nog hellre köpt nya än och försöka "återuppliva". Nu vet jag inte alls hur det funkar med metoden som B10Alpina sa, men jag tycker att är dom så blästrade så är ju plasten matt och det borde ju inte bli så bra om man försöker "putsa upp" den igen...jag hade köpt nya glas!

BMW, Bayerische Motoren Werke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.