|
|
|
|---|---|
|
Hur hittar jag radiodelen i min E46 touring med nav? | |
|
Troligen längst bak till vänster i skuffen bakom klädseln, möjligen kan radiodelen ligga under lucken intill reservhjulet också. Du kan se det på antennkabeln som är ansluten till denna, c:a 5mm grov till skillnad från alla tunnare kablar. FP |
|
|
Längst bak mot belysningen verkar det inte finnas plats. Har inte titta under luckan till reservhjulet. Skall följa antenn kabeln. Tanken är att koppla in en iPod via cd-växlar kabeln. Någon som har en monteringsanvisning tillgänglig och kanske även reservdelsnr till kabeln? |
|
|
Jag har inget på just denna modell, men rent pricipiellt kan du nog räkna med att det är en databuss (I-buss) som styr, att bara koppla in L och R på lågnivån räcker inte om det är MP3 från iPod som du skall spela. Tror det finns anpassningsboxar eller byggsatser och det finns även nåt forum för I-buss-hackning på nätet tror jag. FP |
|
|
Du har rätt. Man måste koppla iPod via tex Blitzafe till cd-växlarkabeln via tex Länk Mitt problem är att hitta rätt cd-växlar kabel och koppla in den utan att behöva riva allt för mycket i bilens inredning. Den är utrustad med nav men glömde tyvärr beställa cd-växlar förberedelse |
|
|
Om det är en E46 330 -04 så är det bara att köpa en BMW AUX-adapter hos din BMW återförsäljare som ansluts i en kontakt bakom navigatorn och montera en mini-plugg kontakt i handsfacket. /RS2 |
|
|
Här har du installations anvisningar till BMWs AUX-adapter för externa ljudenheter (inte att förväxla med AUX-ingången på video enheten som är mono och till för att koppla in en DVD-spelare). /RS2 Länk |
|
|
Om det är en iPod som du ska koppla in så kanske ICELink kan vara ett annat bra alternativ då du kan använda knapparna på ratten för att styra iPoden. /RS2 Länk |
|
|
BMWs aux adepter har jag tänkt montera i M3 som inte har navi efter som navi och cd spelare inte gick att att få 2002. I 330 tänkte jag montera iPod bak i bilen och styra den via cd växlar funktionen. Av vad jag har förstått är ICE link inte det optimala eftersom ljudet tas ut via hörlurs utgången på iPod medan Sik kabeln ansluts via kontakten i botten på iPod och har en utgång som inte går via iPods förstärkare. Jag har beställt Sik kabeln men leveranstiden var dessvärre mellan 6-8 veckor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.