AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
872

Brandkårens bilklipp en dyrbar affär

Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
se artikel
Länk

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tycker det är löjlig kritik från försäkringsbolagens sida. Finns minsta möjlighet att lindra skador eller göra en plågsam upplevelse mindre hemsk för de drabbade tycker jag man ska klippa direkt, utan tvekan. OK,att det blir dyrare för försäkringsbolagen, men det är bara pengar. Och dom har råd...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En död människa kostar mindre att ta hand om än en skadad....
Är det kanske därför?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Då hade det varit bättre att opponera sig mot brandkårens egna bilar, vad är det för fel på cykel?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
På ett sätt är väl det bra om inte Polisen i onödan sätter skadade i sina bilar . En skadad skall ligga ner för att inte riskera ytterligare men. Det var rätt av Brandkåren i detta läge. Polisen hade gjort en groda.
Å sen skall försäkringbolagen ge fan i hur Brandmännen räddar en i bilen var de klipper beror väl mycket på åtkomlighet, snabbaste sättet etc.
eller vill de att de skall ta ut en låssmed

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Med tanke på försäkringsbolagens premier så borde de ha råd! Jag är så less på att de har sådana sinnessjuka premier för ungdomar, jag skulle få betala över 30000 för min 323i! Tycker det är sjukt att man ens kan tänka på att spara pengar när det handlar om något så allvarligt som trafikolyckor!

//Thorssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.