|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! ny på forumet, men hoppas jag får användning för den samlade kunskapen här! Till frågan: Ska iväg och kika på en 540 touring -95. Har sagt att jag aldrig mer ska ha en bil utan AC... men om priset/skicket är det rätta kanske det kan gå ändå! Så! Vad kan saknaden av AC/klima vara värd? Antar att det gör bilen mycket mera svårsåld dessutom.... kan väl nämna att bilen har dubbellucka. Förresten, ni som har bilar utan AC, rinner ni bort eller funkar det skapligt (var ett tag sen jag var utan)? --------- HOLMERTZ ********* | |
|
Efter att ha kört heta sommarbussar i 4 år så skulle jag aldrig köpa en bil utan AC... Men man kan ju eftermontera! =) www.celer.se Dra av 4-6000 för avsaknaden av AC Mvh |
|
|
Hej. På min 316 har jag ingen AC och det är varm på sommaren kan jag lova. =) Jag skulle gissa på att avsaknaden av AC:n/klima drar ner priset minst 10k på en annars så välutrustad bil som 540. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Utbudet av beg E34 är mycket större än efterfrågan så att hitta bil med AC ( som SKALL fungera vid köp tro ALDRIG på att " det är bara att fylla upp ACn"... ) är nog inget problem, gör dig ingen brådska, där ut finns din bil... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja, det var en dj-a osis.... Hur kan man handla en bil som 540, 6-vxl +nästan all utrustnig och sedan skippa AC? Jag har inte bråttom, tyskland har funnits i huvudet ett tag också, men 6-vxl tourings växer inte på träd.... --------- HOLMERTZ ********* |
|
| Jag tror personligen att 4-6k är lite i minsta laget. Det som är problemet är att det blir mycket mycket svårare att bli av med bilen har man bestämt sig för en sådan bil kräver man att det finns AC. | |
|
Personligen anser jag att avsaknad av ac sänker ca 10000 om det är en relativt ny bil, är det en 90-95 vi pratar och runt pris klass ca 0-60 tusen är det bara bra om den saknas med tanke på vad det kostar att laga. Finns ac men är trasig sänker det reparationskostnad plus lite till för besväret. A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.