|
|
|
|---|---|
| Varför slutar det ge värmre i bilen när billen står stilla, men när jag kör så kommer det i gång och när man stanar så slutar det igen. | |
|
Jag har samma problem, inte så att det blir kallt men den är usel. Tar lång tid innan det blir varmt, tycker synd om de som måste åka i baksätet. Har det alltid varit så för dig eller har det uppkommit under senare tid 318iZerd |
|
|
tja d e samma sak här med min bil när den står stila så kommer det kall luft.. och det en väldigt lång tid innan man fåt varm luft i coupén med man e nästan framme vid sitt mål innan något händer |
|
| grabbar var nere idag och öppnade locket till motor vattnet lät allt luft gå ut och det skönk ganska mycket efter en timma typ utan locket på då menar jag att bilen stog stilla sen la jag på lite mer glykol och vatten i den höjden det ska vara så nu på vägen hem så började det att funka som vanligt.. | |
|
testa så får vi se om det funkar... jag tror att det vart en chock för bilen när det var så kallt innan juldagen det var då det började knasa för mig. |
|
Dark Rider |
Bruka de inte va så på dom flesta bilar och lastbilar att den inte håller uppe full värme när den står still!? |
| ingen aning... | |
|
Det är så klart att det är inte normalt..... Om lufta inte hjälper kan det vara dags att spola rent värme paketet (alltså för dålig tryck genom det) Vinnie |
|
|
Hade också dålig värme innan jag fyllt upp på med vatten till rätt nivå. Sen är det ju inte bra värme i bilen med iaf funkar det när den står på tomgång |
|
|
trycket ökar när du varvar upp motorn och minskar när bilen är på tom gång Vinnie |
|
| kan de inte vara termostaten då? | |
|
some gör vad? eller inte gör vad? Vinnie |
|
jace |
den extra cirkulationspumppen trasig.sitter bakom motorn på slangen före värmepaketet.E30 |
|
finns den på E36 och vart? Vinnie |
|
| hade samma problem på min 325a,det visade sig va läckande termostathus,så jag bytte den luftade ordentligt nu är allt bra igen | |
|
Hej, jag letar efter en bra beskrivning av kylssystemet på en E36 Vinnie |
|
| Jag har också nästan alltid haft dålig värme i bilen... Testat lufta. Pumpen gick så jag bytte den och termostaten... Samma sak efter det nu har jag bytt motor.. (Inte på grund av värmen!! :D ) Nu är den jävligt bra kommer fort å så men så fort man stannar och lämnar den på en stund så kommer det "kallare" luft... Jävligt skummt tycker jag!! | |
| Ingen av er som har hittat en lösningen till problemet, jag får oxå bara värme vid körning och inte vid tomgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.