|
|
|
|---|---|
|
För er som vill ha riktig POWER i er bimmer. Länk Mycket billigare att trimma vidare med turbo :) | |
|
Tja, kan nog vara ett vettigt alternativ om man tänkt sig att regga som ombyggt fordon. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Lika dyrt att trimma vidare på som på vilken annan motor som helst. För övrigt så är de där Nissan motorerna "glas" motorer i standard skick. Ska man trimma så kan man välja något som är byggt med kvalitet från början, så en BMW motor är bland det bästa i utgångsväg man kan använda. Skulle sällan stoppa en riskokare under huven på en BMW. ;) | |
| Fy! Skulle aldrig bygga bort BMW motorn... | |
|
Instämmer helt! Varför i hela fridens namn peta ner en lite japps i motorrummet på en finfin bmw? Förstår jag mig inte på :) /uffe |
|
| För er som vill ha riktig POWER i er bimmer... Länk och om man nu inte vill vara värst Länk | |
|
Haha Med ett sånt kitt kan man ju skippa trimmningen. Då har man nog för ett tag fram över :) |
|
| 500k för Jarls F1 motor... brutalt. De byggde riktigt bra motorer på 80 talet också! Ha begär som heter duga! | |
|
Det var ju för billigt jag tror att jag köper bägge två =) |
|
|
Håller med Johan här ovan: Vem vill ha en Nissanmotor i en BMW? usch..mår lite illa faktiskt.. ;) |
|
|
Finns mycket intressanta maskiner på den sidan, både kompletta race bilar, gamla formel, imsa, dtm, och grupp C maskiner kan man hitta där... Synd att plånboken är sååå tunn. Annars vet man vad man hade slått till på. 490 sugmotor hästar är inte fel i en tömd e28 *s* |
|
| fast visst kan det vara en vettig lösning att stoppa i en nissan/saab/mitsu maskin i e30an och regbesiktiga den med turbo. | |
gangsta_toth |
En RB26TT-motor hade nog varit roligt att stoppa i.. ;) Det är den enda motorn jag hade kunnat tänka mig i allafall. |
| Med en Nissan RB26DETT (Godzilla) Motor så kan man kissa på en BMW M motor :) | |
|
Hade jag inte velat ha en S50 motor så hade jag inte heller köpt nån M3:a. Jag skulle hellre skrota bilen än sätta i nån jävla skit. Och skulle jag bli tvingad så skulle de la bli en konvertrad supra motor med 8000hk eller nåt:) ///M3 |
|
|
Hmm en RB26DETT kunde man ju stoppat ner i en gammal 2002 det hade nog blivit riktigt kul... hjorten |
|
| går det att åka lagligt med en nissan motor ? om man besiktar den ??? | |
| Hehe. Börjat fatta vad som gäller :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.