|
|
|
|---|---|
|
Undrar varför ingen kan högerregeln i Karlstad.. ? Där tutar de å hojtar, när de är de som gör fel! Där skapar de sina egna trafikregler. | |
|
Hehe, du har så rätt så. Men taxibilarna och stadsbussarna brukar ta för sig. Blinka kan vi ju inte heller. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Värmland är för övrigt det enda landskap där jag tycker det fungerar riktigt bra, kan iofs bara tala för Hagfors, där jag jobbat en hel del. Där är det verkligen stenhårt på högerregeln! Hemma i Västmanland funkar det inget vidare tycker jag. /Anton |
|
|
Är likadant överallt verkar det som! I Sundsvall kan bilar blinka och tuta om man kör ut även om de har en skylt för väjningsplikt att ta hänsyn till! Då tror de att det är högerregeln eller något annat...just det scenariot är vid en parkeringsplats, jag kör inte ut om de kommer i 70 km/h =) //Thorssa |
|
|
Ingen i hela landet kan högerregeln eller använda blinkers inte ens snuten i Västerås använder blinkers... |
|
|
Thorssa: Här i Sundsvall blinkar dom ju och tutar bara man kör om för fan! Jag blir så jävla less på en del bilister här.. Speciellt lite äldre herrar som tror att det är deras privatägda väg man kör på, som går sönder om man håller det tempo man känner för! Som jag till exempel.. jag trivs inget vidare med att ligga i 70 knutar förbi tunadal, gillar bättre 85-90.. Problemet är ju bara att det ska vara så jävla svårt att flytta sig en liten bit åt sidan på den vägen! Och när man väl kommer om, då ska helljuset på bakom en, och sen är det jävligt viktigt att ligga 4 meter bakom, i den nya "Björn-anpassade" farten! Grr... Jaja, man blir väl gammal och grinig själv någon gång, så det är bäst jag är tyst =) // Björn Eriksson |
|
| I Arvika(Värmland) är det nog tvärtom, där är högerregeln den enda regeln man kan=) | |
|
Ja den vägen är trög! Lurig kurva dock innan man kommer till sågverket om man kommer från stan. Lite feldoserad och är det halt så kan det bli mindre trevligt, brukar ta det lugnt just där. Blir ruskigt less på folk som ligger för nära. Speciellt nu i vintertider när man vet till 100% att de inte komemr få stopp om jag måste nita! //Thorssa |
|
|
Det är inte bättre i skåne. Som clubsport sa så använder inte polisen blinkers. Vet inte om der är fler ställen där polisen har detta problem men så är det i malmö i alla fall Bobby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.