|
|
|
|---|---|
|
Har sett många inlägg om att folk som har X5 förexempel är mest nöjda med sina bilar. Jag tvivlade på att BMW som är skruvad av jänkare är lika bra som från tyskarna. Detta är vad jag hittat på min X5 till nu: - Telefonen läser inte kortet. Hittills har detta kostat mig 4500 NOK - Alla displayer i instrument panelen saknar flera linjer i bland på KM, temperatur, färddator osv. Vad kommer detta av? - Navigationen sitter helt löst. Måste göra en egen anordning för att få fast den igen. - Det skramlar inne i ratten - Flera skruvar är lös inne i förar dörren - Dörrpanelen skramlar på höger sida - Alla bältesrullar skramlar - Ryggen på baksätena skramlar mot sina fästen. - Alltid imma i lyktorna - Stereon dör med jämna mellanrum - Minnet på stolarna är helt ute och kör - Armstödet skramlar - Skrammel i hela bakluckan - Dimljusen dör när man tvättar bilen Detta är för mycket för en bil som kostar över 1 mill ny 2002. Ja ja, det den ska ha är att den är kul att köra då. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
God bless America ! Man hörde ju lite snack om det där med kvalitäten ang X5 av både lekmän och folk i branschen då den började bli vanlig , kanske fanns det trots allt fog för det man hörde. Själv bojkottar jag amerikanskt , det lilla jag sett är generellt sämre än europeiska bilar samt att passform på karossdelar kan ibland vara pinsamt dålig på amerikanska bilar , men visst är det skönt med en stor 2 tons amerikanare med v8:a ... Har du inte nybilsgaranti på denna bil då ? Jag skulle inte acceptera detta på en dyr premiumbil , skillnad om det vore en fiat eller en opel corsa. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
wadel: Prövade mig på detta, men när dom på Egil Stenshagen i Oslo hörde att det var import, så påstår "tanten" att det inte finns garanti längre då. Trevligt! Goodwill är otroligt varierande på olika förhandlare tydligen.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Detta måste väl ändå vara exceptionellt. "Allt går lättare bara man vill. Det svåra är att vilja." |
|
|
Nybilsgarantin är väl inte beroende av var bilen är såld!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Aye: Hoppas det:-) Ser massa i detta forum som säger att detta är en kanon bil. Frågade flera innan jag handlade oxå, och fick samma svar. Suck.. Johan B: Ja, det tycker jag oxå. Oavsett, bilen är tagit ut september 2001, så 2 år har gått. Jag prövade mig på "produktionsfel" enligt konsument köplagen som ger mig 2 år och fick nej. Nån goodwill var det iallafall inte att hämta. Jag bad dem checka om BMW AG sändt ut nån aktion på nån av dessa, men det påstår dom at BMW inte har. Skitsamma. Prövar att rätta upp på alla felen och oljuden nu, så får jag se hur länge jag orkar ha den kvar. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Länk Hosse, kolla ovanstående länk! Garantin är två år i Tyskland, altså borde du kunna skicka räkningarna till BMW i Tyskland.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hosse Jag lider med dig måste kännas skittrist ,hoppas för märkets skull att du är den enda med så otroligt mycket skitfel.Vet att MB`s tidiga modeller hade enorma problem då beslöt ledningen att byta ut lite personal over there och problemen har minskat betydligt.Suburban har nu rullat 21tusen relativt smärtfria mil,så allt Amerikanskt byggt är inte så dåligt,man kan iof inte jämföra min flodhäst mot din gepard den har inte ens hälften av all din körupplevelse samt alla finnesser som tex navi dvd mm mm.lycka till i fortsättningen håller tummarna att allting löser sig, hoppas att du inte överger märket. Länk --- Lass dir raten trinke spaten |
|
|
Johan B: Tack, men går inte garantin på förstaregistreringsdato? Dvs, den gick ut september 2003. byerrn münchen: Tack som vanligt:-) Hade det inte varit för detta forum, hade jag blivit helt galen och bytt märke antagligen. Vet dom som har Lexus SUV med samma utrustning och INGA problem över huvudtaget. ..men så är det toyota då.. :-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Ingen som kan hjälpa mig med dessa problem då? - Alla displayer i instrument panelen saknar flera linjer i bland på KM, temperatur, färddator osv. Vad kommer detta av? - Dörrpanelen skramlar på höger sida - Ryggen på baksätena skramlar mot sina fästen. - Alltid imma i lyktorna - Stereon dör med jämna mellanrum Mvh Peter Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse, Displayproblemet är inte ovanligt, det drabbade polarens gamla M3:a, samt en annan kompis E39:a. Det beror oftast på att "elektrodkuddarna" (jag kallar dom för det) släpper i limningen på displayens baksida. Detta går om man är händig att plocka isär och försiktigt trycka dit igen. Polaren med M3:an gjorde detta och problemet kom inte tillbaka. Men jag rekomenderar inte att plocka sönder en display om man inte känner sig hyfsat säker. Imma i lyktorna beror antagligen på att nån packning inte håller tätt runt dina lysen, kolla det. Stereon vet jag inte, dock kollade jag på flera E39, 3st hade stereoproblem, ett problem som är känt av BMW på just E39, tror det hade nåt med back-up batterier att göra. Stereon glömmer fader/balans osv. Kanske samma på X5:or, att det skulle vara något som hänt flera andra menar jag.' /Johan |
|
|
hosse: Jag lider med dig. Jag har haft lite strul nyligen jag med! Blev tvungen att byta hela växellådan då den slutade backa. Såg givetvis till att BMW fick stå för hela kalaset. Just nu skramlar bakluckan precis som din men det är bara en justeringsgrej samt eventuellt byte av anslagsbuffertarna på bakluckan. Lite strul är det allt men jag har haft många nyare BMW och Porsche och det är alltid nåt skit som strular. /J |
|
nitram |
Hej, Jag har ju bara haft min X5 i ett par veckor och hittills känner jag bara igen imma i lyktorna. Jag ska hålla koll och återkomma om ev. ny problem med facelift-modellen. Jag håller med aalto, det är alltid nåt oavsett bil. Hosse, jag tycker det låter som du har haft en väldig otur, lite för mycket fel och speciellt när din bil bara är en -02, har den gått väldigt långt? Gott nytt år! Martin |
|
Stramade bakluckan nu, och den blev bättre, men problemet är ju att den inte tätar helt nu.. Glömde 2 saker till i listan min. Nackstöden och astolparna har oljud för sig oxå. aalto / nitram: ja, kanske dax för en -04 nu:-) Den jag vill ha kostar bara 1,1 mill här:-) Väntar lite tror jag.. Johan M3: River det till sommaren:-) nitram: rullat långt ja. 7500 mil redan.. Men bara landsväg i stortsett, så det borde inte ha så mycket att säga. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
birken |
Hej, Jag har en BMW X5 3,0iA -02 som gått ca 7000 mil utan några direkta problem. Skrammel i bakluckan har även jag haft, men det åtgärdade verkstaden vid senaste servicen. Och imma i lyktglasen är vad jag förstått en ganska vanlig åkomma på alla BMW-modeller, ett problem jag har även med min 320i. Annars har det inte varit några större problem med bilen. Mvh |
|
Ja, jag har nog fått ett måndags ex.. Lämnar den på service nu igen till veckan, så får vi se hur det går. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.