|
|
|
|---|---|
borgmastaren |
Min fläkt fungerar fortfarande inte (sen i sommras) Har kollat vid fläktvredet och det verkar ligga 12 volt på alla 5 kablar... 1 in och 4 ut tror jag... Är det kortis? Trasig säkring eller relä? Jag har nytt fläktmotstånd så det borde det inte vara. Några tips? /Mats |
| Säkert dåligt kol i fläkten, testa knacka på den, startar den lite snabbt då, är det kolen, kan köpa nya på ok för en 20 men då får du fila ner till lämplig storlek. Men testa byt kol, sitter inuti fläktmotorn, så skruva isär och kolla hur mkt det är kvar på dom.... | |
borgmastaren |
Ska kolla! Du råkar inte veta vart fläktmotorn sitter i min Pärla? E36, M42 /Mats |
svintoleffe |
Kan bara säga att , att du kommer inte in i fläktmotorn, då dn är helgjuten. Bara att köpa en beg på skroten, har varit ner med ett par strycken och alla ser likadanna ut. MVH Leffe |
borgmastaren |
håller på och rotar just nu... Det verkar som om fläktmotorn sitter bakom motorn under framrutan precis, stämmer det? Kommer jag åt den från motorutrymmet? Många skruvar? /Mats |
svintoleffe |
Jaap du kommer åt den ifrån motorrummet . Det sitter en stor plåt på torped väggen, det är ett par skruvar, när du har fått bort den så ser du in till fläkten. Sen sitter det någon form av spänne runt fläkten. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.