|
|
|
|---|---|
|
Hur regbesiktigar man en BMW 2002 -72 tii till en som är godkänt med turbo? Bilprovningen hänvisar bara till BMW och där har man ju ingen aning om vem man ska prata med. En diffad bakaxelklump med högre utväxling än original letar jag också efter. Vilka finns det som passar?? www.justturboshit.f2s.com -------- DTM | |
|
Du måste ha ett intyg från generalagenten, och det får du inte! Jeppe |
|
|
Okej. Men det finns ju en BMW i 2002 klubben som är regbes med turbo så det måste ju gå på något sätt. -------- DTM |
|
|
Eftersom att det är en -72 så finns det ingen avgasrening att ta hänsyn till, därför får man trimma motorn och då är det bara effekt och vridmoment som sätter gränserna. Så om du kommer till besiktningen med din bil med turbo och ett bromintyg som säger att den inte har för mycket hästar (orginal + 10 % tror jag att det är) och vrid (nånting motsvarande där) så ska det bara vara och göra en regbesiktning, inga intyg från BMW ska behövas... Ring till SBP igen och berätta att du har en -72:a och ställ fram ditt problem så berättar dom. Sen kan man juh alltid fundera på om en turbomotor har max 154 hästar eller vad det blir (140 + 10%)... hoppas att det går bra! /Sverker |
|
|
Svoth SBP är inte snälla :( I princip skiter dom i en. Hänvisar till BMW och där är dom inte så sugna på att hjälpa någon med en 2002:a från 72. Har fått lite andra tips att prova med nu i alla fall. -------- DTM |
|
|
Vi är visst snälla!!! Jeppe |
|
|
+20% max hkr och +10% max vridmoment är godkänt upp till 1975. Skaffa effektintyg och försök igen. Jag lyckades med en annan bil med eftermonterad turbo. 28 mm restriktor före turbon och 0,1 bar laddtryck. 168 hkr & 211 Nm. Sen var det bara att höja trycket till 1,0 bar och ta bort restriktorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.