|
|
|
|---|---|
Crippe II |
Höger bakdörr har gått i baklås, låsknappen uppe vid rutan går upp och ner som den skall men dörren är fortfarande låst även när alla andra dörrar är öppningsbara. Vad kan ha hänt. Detta började nu senast det var kallt. Jag hade tvättat bilen några dagar före. Frugan hade använt bilen själv denna veckan så dörrarna på högersidan hade inte använts under den tiden. Det började med att jag öppnade hö bakdörr för att lägga in en kasse, hade problem med att stänga den. Efter att ha öppnat och stängt dörren ett antal ggr så tyckte jag att den gått i lås. Morgonen efter så öppnade dörren sig själv i en kurva, så att jag var tvungen att stanna och stänga den. Då var det inga problem att stänga den, men efter det så går den inte att öppna. Någon som har förslag på vad som kan ha hänt och vad att göra åt detta. Tacksam för svar! mvh Crippe II |
|
testa knappen inuti och lås och låsupp, hade exakt samma problem med min bil,gick inte att öppna alls, då låste ja upp den, och sedn låste jag bilen inuti och öppnade högerbakför inifrån(när man får ta i handtaget två gånger) och sedan dess har den funkat perfekt, för mej hände detta i söndags. och det var högerbakdörr... hoppas det är samma fel för dej. Mvh Rasmus |
|
Crippe II |
Hej Rasmus! Jag skall prova detta så fort min fru kommer hem med bilen. Jag lovar att rapportera om det fungerar eller ej. Så länge, önskar jag dig Gott Nytt År! mvh Crippe II |
Crippe II |
Hej igen Rasmus! Jag har provat ditt råd och mycket riktigt så gick det att öppna bakdörren innefrån, men det gick fortfarande inte att öppna från utsidan där beter den sig som en låst dörr. Jag kan lyfta upp handtaget och det beter sig precis som när den är låst. Så mao halva problemet är löst om man skall se det från den ljusa sidan eller halva är kvar om är negativt lagd. Så vad att göra? mvh Crippe II |
|
hur är det med barnspärren på gaveln till dörren? Mvh, Steaman |
|
|
visst ja! Det gick ju att öppna innifrån, så då kan det ju inte vara den! Mvh, Steaman |
|
|
Förmodligen har det fruset i låset, försök komma in i ett varmgarage en stund, så löser det sig nog. Jag hade själv problem att komma in i bilen efter förra snön och kylan, så när jag tog i för att öppna dörren fick jag handtaget i näven. Mvh Christer |
|
Crippe II |
Hej Christer! Jag tror inte att det beror på det, för bilen står hela dagarna i ett varmgarage. Det är någonting med öppningen från utsidan, skulle det ha varit frysning av dörren som det beror på så skulle det, vad jag förstår inte gå att öppna den innefrån heller. Eller? Jag kan tänka mig att det hela började med någon form av fastfrysning och att det sedan hänt något med låset från utsidan. Verkar tanken helt tokig!? mvh Crippe II |
|
Det är nog som du säger, att något hände när det frös, du får väl plocka ner dörrsidan och se om något släppt. Det är värre när man inte kan öppna dörren varken från insidan eller utsidan, det hände mig med E34:an för ett par år sen. BMW CS #5206 |
|
Crippe II |
Ja det blir väll ingen annan råd än att göra detta, för att få fason på låset! Ett gott nytt år på er alla som kommit med ideèr och försök till lösningar. Ps: glöm inte bort att när ni vaknar på nyårsdagen, kolla om ni fortfarande har skorna på. Har ni det skall ni absolut inte köra bil den dagen Ds. mvh Crippe II |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.