|
|
|
|---|---|
| De går väll lika bra att ladda batteriet fram. lyfter på huven fast batteriet sitter bak???? | |
|
Jupp det går hur bra som helst. Mvh //Swempa |
|
| swempa tackar.. ska ut å ladda den stackars m3;A som står ute å fryser nu !!! | |
| Nu laddar jag bilen ;) | |
|
Det är det som är meningen samt starthjälp om det behövs. Ladda på batteriet kan ge elfel. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Alltså den bästa är att ladda via batteri polarna....... Men om det är bra eller inte det bestämmer vilken typ av laddaren du har..... Om du har otur o har en laddare som är inte avsedd för att ladda på när batteriet är koplat till bilen kan gå snedd och då kan du få M3:an sönder..... M.V.H MAuricio...... |
|
|
Om du ska ladda direkt på polerna så bör du koppla bort kontakterna. Varför inte göra som man ska? Ladda i motorrummet så slipper du dyka ner under baksätet och koppla bort batteriet. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke Olsson: Grejen är att elektroniken i bilen mår inte bra (oberoende från var någonstans i bilen du laddar) med en laddare som inte är gjort för att ladda batterier som är kopplade till bilen... M.V.H MAuricio |
|
|
Micke Olsson: Nu är det ju inte lika bökigt att komma åt batteriet på en E36 som på din E34. Batteriet sitter nämligen i bagaget. Sen det absolut bästa när man laddar ett batteri är ju att plocka ur det ur bilen och sätta laddaren på det. Annars tror jag inte det har någon som hellst betydelse om man laddar på polerna i motorummet eller direkt på batteriet. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.