|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har en fråga ang. färddator i E30. Eller egetnligen ett par frågor. För det första: Innehåller den "lilla" datorn, dvs checkkontrollen utetemp? Fråga 2: Hur mycket skulle det kosta att få tag på en beggad dator? Fråga 3:Är det mycket jobb att intsallera en dator på en bil som inte tidigare haft eller finns det chans att det är förberett och i så fall hur får man reda på det?. Grejer är att jag behöver en halkvarnare eller utetemp till min bil inför vintern. Skall bosätta mig i fjällen i fem månader och då kan det ju vara bra att ha. Termometrar typ mekonomens är dock inte så tilltalande eftersom de ser för djävliga ut. Funderar därför på en dator i stället och eventuellt bara koppla in tempen. Men det kan ju vara kul och veta hur svårt/dyrt det är att koppla in alltihop. | |
| Finns det ingen som kan hjälpa mig??? | |
|
Hej! Fråga 1: Nej! övriga frågor har diskuteras tidigare! Ta och sök på färdator! Lars |
|
|
Har bytt elsystem nyss på min bil, kan säga att det är otäckt mycket att göra om du ska bygga om systemet så att det passar färddatorn. Du måste också bygga in en massa givare och sån skit. Om du absolut vill ha en färddator så ska du försöka få tag på ett elsystem från en E30 som har haft dator, och sätta in det istället. Det är enklare än att börja bygga om det befintliga. För mej tog det cirka 2 dagar att sätta in det nya elsystemet, det är egentligen väldigt enkelt. Fast då hade jag strippat bilen på allt. Du bör nog fundera på om det är värt allt jobb. Personligen så skulle jag nog skippa färddatorn. Jag gjorde det för att jag skulle byta kaross så det spelade ingen roll, det blev inte nåt mycket mer arbete för mej, däremot för dej är det nog inte värt det. bushman |
|
|
Har bytt elsystem nyss på min bil, kan säga att det är otäckt mycket att göra om du ska bygga om systemet så att det passar färddatorn. Du måste också bygga in en massa givare och sån skit. Om du absolut vill ha en färddator så ska du försöka få tag på ett elsystem från en E30 som har haft dator, och sätta in det istället. Det är enklare än att börja bygga om det befintliga. För mej tog det cirka 2 dagar att sätta in det nya elsystemet, det är egentligen väldigt enkelt. Fast då hade jag strippat bilen på allt. Du bör nog fundera på om det är värt allt jobb. Personligen så skulle jag nog skippa färddatorn. Jag gjorde det för att jag skulle byta kaross så det spelade ingen roll, det blev inte nåt mycket mer arbete för mej, däremot för dej är det nog inte värt det. bushman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.