|
|
|
|---|---|
Dragan525 |
På försäkringen står det att jag kör max 3000mil/år, men jag börjar närma mig 3000mil nu och jag har 3 mån kvar till försäkringen löper ut! Ska jag kontakta dem eller? Vad händer om det blir en skada o jag har kört dem 3000mil? Mvh Dragan.... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Tjenare. Bara att ringa dit och ändra miltalet. Tror inte premien höjs speciellt mkt. Oftast brukar det vara så att om man överskrider miltalet och det händer någonting så gäller försäkringen iaf förutom att man åker på ett större belopp i självrisk. Försäkringsbolagen har ju börjat samköra massor med register och skulle inte förvåna mig ifall de inte samkör med Bilprovningen också. På det viset så kan de "hålla" koll på körsträckorna. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bilprovningen har inget register, allting lagras hos Vägverket. De enda uppgifter Försäkringsbolagen automatiskt har tillgång till är de uppgifter som finns i bilens registreringsbevis... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej. Menade Vägverket. =) Försäkringsbolagen kör iaf mot Vägverket när det gäller körkort. Tex när man blivit av med körkortet pga fortkörning så ser de detta via datorn. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Dragan525 |
Tackar!... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.