AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
656

Har skadat min bakre stötfångare

Njuren
Hej! upptäckte efter att ha tvättat bilen att det var typ vit skrapskada av kanske en bil som skrapat den.Gick inte o tväta bort men det har typ inte gått igenom lacken om man säger så.Det är utanpå.Kan man polera ort det eller nåt?appa har en nyinköpt turtle polerarmaskin som vi aldrig vågat använda.Testa den?? Extremt tacksam för svar

BMW - i nöd och lust
Prova att använda t-röd för att få bort färgen. sitter den utanpå klalacken ska de inte vara något problem.
Polera sen upp utan efter att färgen är helt borta. Polera inte på färgen direkt, de skulle iaf inte jag gjort.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Hej. Jag instämmer med föregående talare! Du "baddar" (inte gnuggar) bort färgen som kommit på lacken. Sedan polerar du försiktigt på den lite lätt repade ytan. Tänk på att lacken på plast är mjukare och mer värmekänslig än den på plåt så dröj inte kvar för länge på samma yta med maskinen, då riskerar du att lacken sticker iväg. Lycka till! Mvh Jörgen /Stockholms Bilvård
Njuren
Tack som Fan grabbar!

BMW - i nöd och lust
ferraripeter
T-röd löser inte färg, bara fett. utan ta förtunning så ska du se att det funkar.

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.