|
|
|
|---|---|
| I morse la värmen av i bilen. Hur mycket jag än vrider på så är det bara kall luft som kommer. Vad kan det vara för fel? | |
| Har du frostskydd i kylvattnet? Verkar som om vattnet frusit eftersom du inte får värme. | |
| Menar du kylvattnet till motorn eller är det något annat vatten? I kylvattnet till motorn har jag glykol. | |
|
Om du känner på slangarna i motorrummet som går in i torpedväggen(dvs till kupéelementet) och dom är varma så är det förmodligen värmeventilen(2st om du har separat värmeinställning för höger resp. vänster sida) som har fastnat i stängt läge, det brukar gå att få dessa att fungera igen genom att demontera dom och plocka isär och rengöra. Om inte kylarslangarna (vid termostathuset) är varma så är det nog termostaten som inte öppnar. Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 |
|
| Igår när jah åkte hem och nu på morgonen så funkade värmen perfekt. Så jag väntar nog med att börja riva. | |
| Vid tomgpng kommer det ingen värme i min bil. Men när man kör kommer det värme. Någon själ som vet något? | |
| kolla så att du har tillräckligt med glykol i kylarvattnet, du fick antagligen en köldpropp. | |
| Hur kollar man om man har tillräckligt med glykol. Insp2 är nyligen gjord, borde inte det vara fixat då? | |
|
Värmeventilen stängs ENDAST om man vrider av värmen HELT. Om du mistänker att den har den tendens till att fastna i stängt läge, så låt då bli att vrida av värmen helt och hållet. Ventilens naturliga läge (U=0) är alltså öppen. Min krånglade så när jag hade fått upp den igen så drog jag ur sladden till den, så nu är den jämt öppen. Det spelar ju ingen roll om det får flöda lite värme genom paketet genom s.k självkomvektion när man har vredet på kallt. Det märks garanterat inte. Jag körde så hela sommaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.