|
|
|
|---|---|
|
Om jag har förstått det rätt så är "gallren" som sitter i gälarna (gäller alltså ej M-bilar) inte kromade som standard. Hittade detta mecktips på en brittisk Z3-sida där det står hur man plockar isär dessa och kromar dem: Länk Vill minnas att Z3c 4 ever här på forumet ville ha kromat på sin, så detta passar ju bra :) /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" | |
|
Svårt då! De gjorde jag på min 1.a av mina 3 Z.or. Jag böhövde knapast instruktionsbok för det heller! :) 19" :-) |
|
| vilken färg ska man använda för bästa (krom)resultat? färgen som nämns i tråden finns ju inte i sverige... | |
modano |
lättast är att köpa nya njurar med krom i.. inte särskilt dyra och ni slipper krångel med dålig och flagnande färg... |
|
modano: Nu tänker du nog på njurarna i fronten misstänker jag? Det jag menar är gälarna som sitter i bakkant på huven på vardera sidan. Gallret i dem sitter ju inte lika utsatt som njurarna gör för stenskott osv. Tror inte heller man kan köpa enbart kromat galler separat hos BMW. /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
|
Modano: om det är njurarna i fronten du menar, finns de att köpa i sverige? hittade nån kromad kant till dem i tyskland (chromedesign) men vet ej hur man beställer. ganska dyra också 600-700 inkl frakt. MVH Kjelle |
|
|
kjelle23: Kromade njurar till fronten finns att köpa hos BMW. Vet dock inte vad de kostar... /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
|
Tack!!! Får ringa dem imorgon. MVH Kjelle |
|
modano |
aha du menar så.. men där ska man ju inte kroma.. blir ju jänkelook... |
|
modano: jag menar EXAKT som dina, kan inte bli snyggare Är de köpta hos BMW? jag ringde BMW i lund idag och fick dessa prisuppgifter, är det samma pris hos er? Kromade njurar 345kr/st kromade dörrhandtag 1245kr/st (inkl kodning) endast plasten runt handtaget 118kr/st Riktigt snygg bil du har modano lagom "diskret"stylad! MVH Kjelle |
|
|
det var kanon tips, Masten!!! fast jag tror att i stället för att lacka så köper jag det finmaskigaste racenät, klipper till i samma storlek som det svarta originalet och ersätter detta… ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
en tanke till: det finns ju gällar som är kromade från början har jag sett. man kanske kan bara köpa nätet hos BMW och ersätta orginalet? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Något som sett sådant nät som sitter bakom gälarna någonstans. Eller ungefär lika finmaskigt. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
jag har sett sån hos D&W. fast vid närmare titt på bilderna i länken så tror jag att det kan blit rätt svårt att vissa håll utskurna enligt mallen. jag byte mitt galler i frontspoilern mot nät och kommer ihåg att det inte var helt lätt att jobba med den finmaskiga nätet när det gällde klippa och böja...det såg ovårdat ut. Och till slut valde jag att göra om med grövre nät. så helt klart vore original nät i krom mycket mer önskvärt...kan nån med ETK se om det finns? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Finns det någon åf för D&W i sverige? Jag vill ha sånt finmaskigt nät på andra ställen på bilen. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Om jag minns rätt så fanns det inte. Dem hade endast återförsäljare i Tyskland, schweitz österike och polen men även norge...jag ska kolla i katalogen i kväll ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.