|
|
|
|---|---|
|
Håller på att planera en utlandsresa till Spanien med bilen o undrade över litte saker . 1- kan man åka ner med 18" fälgar o ganska fulllastad , tål de värmen o trycket ja istort sett allt eller är de slut innan man är framme . 2- hur är det sänkningen håller de för allt på vägen 3-alla för o nackdelar o exakt vad borde jag kolla upp innan. det kommer inte va några längre stopp på vägen förutom det nödvändiga . Tacksam för all hjälp o råd Keep Your distance this is a BMW . | |
| ingen fara jag har åkt ner till malaga många gånger 780mil,med 20tumshjul o 3mm mönster.kanonvägar. | |
|
Det är nog inga problem, åker själv 5-600 mil varje år med fullast och 18 tum genom Europa. Det du bör tänka på att ha tillräckligt med luft, själv har jag 3 kilo i bakdäcken. Lasta bilen rätt med jämn viktfördelning, fram / bak. Se till att du har tillräckligt med mönsterdjup, 3 mm inför en resa nej inte för mig i alla fall, minst 5-6 mm gäller. Du nämner sänkningen(bilen) kontrollera att det inte tar emot i bakskärmen vid full last, det är en sak vid normal körning en annan sak vid full last och ojämnheter/gupp i vägen, hastiga undanmanövrar. Kontrollera vid stopp tempen på däcken kan behövas mer luft i dem. Trevlig resa och se till att du har släckare med i bilen. Mvh Tommy NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.