|
|
|
|---|---|
|
Jag kanske ska köpa en 325i e36 -92 som gått 20 000 mil, men ägaren säger att den drar 1.5 liter milen. Är det normalt på en sån bil som gått så mycket, eller kan det vara ett trimchip som höjer effekten till 200 hk som bara ökar förbrukningen så mycket? // Viktor | |
|
bilen kan ej dra så mycket om man kör normalt med några fullgasrucher..på bana kan man tänka sig det.. .. fast det e chippat |
|
|
När man sätter i ett s.k. "trimchip" blir följden en annan "mappning" av motorn som förhoppningsvis leder till högre effekt OCH anledningen till att Bmw inte mappar den så original, högre avgastemp vilket i sin tur sliter extra hårt på avgassystem och lambdasond... Ett tips: kolla att lambdasonden fungerar som den ska. Min drog mer och mer och till slut dog den av ren surhet :) Som tur var så klarade sig kattarna iaf... Bilen drar 0,83 i en snitthastighet av 130 på landsväg och ca 1,3 i stan. Ligger du i 90 och smyger kommer den ner i 0,7... Mvh. B |
|
Bmw ludde |
Hael: På bana drar den mer en 1.5 lite/mil Jag ligger runt 1.3liter/mil, iof korta turer och 80% stadskörning, g¨rsäkert att ligga runt 1l/mil men då får man ha ett ägg under gaspedalen. |
|
bmw ludde. fattar väl jag med. min ligger på 1,3-1,5 blandat beemwee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.