|
|
|
|---|---|
|
Tomten var snäll i år. Bytte in min M3 E46 Coupe -01 mot en motsvarade cab -02 SMG, Carbon med svart läder. HT & HK fanns det oxå. Kommer dock sakna NAVoch PDC. Skönheten har gått 1300 mil och är i nyskick (svensksåld). Monterar över mina 19" Olymp och AC/S avgas till våren. En HR sänksats 30/10 ska på plats men väntar till snön smälter. Sugen på diffusern som AC/S har men 12´ plus moms är lite hägtigt så här direkt efter jul. Är ni nöjda med er SMG ? Anders-M3 | |
| Köp den ifrån USA istället. Bra mycket billigare nu med dollarn och allt. | |
|
Och SMG rockar! Nu behöver ju jag det, men det är ganska läckert när man bara smäller i växlarna med fullgas! |
|
shqiptar |
Imola varför behöver just du det alban power |
|
Imola: Det är kört. Har redan köpt den. Men Us varianten är ju inte samma motor. Nej, svensksålt får det bli. Anders-M3 |
|
|
AndersM3: Som jag har nämnt tidigare skulle jag inte kunna tänka mig att byta ner.....mig till vanlig låda när man har kört SMGII. Imola: God fortsättning på hjulen:)) |
|
|
AndersM3: Hehe, jag syftade på AC/S diffusorn. Starre: Ha en grym fortsättning du med... Är ju ute och bränner med bilen nu då vädret är OK. Vem vill ha snö när man har M3! |
|
|
Imola: Tyvärr står M3an och vilar och som du ser åker man mindre elegant bil just...... |
|
|
Diffusorn från AC/S är tung och 12k borde du kunna få ner rätt rejält. Jag fick en dämpare + diffusor för under 20k. Dämparen var gamla modellen och en hyllvärmare men den är nu reklamerad mot en ny och fin med figure-8 utblås. |
|
|
Skall man ha m3 e46 så skall det vara med smg2 annars inget roligt |
|
|
AndersM3 Grattis till bilen. Det var inte möjligt vis den som stog hos audi vid järva krog? Det jag har kört E46 m3 så har jag kommit fram till att SMG2:an e underbar vid bankörning men föredrar den manuella till övrigt med short shift är en av bilvärdens skönaste lådor.... =) |
|
|
Visst är det den som stog hos Audi i Järvakrog. Har dragit lite lagg i St. Anton över nyår så jag lät den stå kvar hos Audi till på onsdag. Den gamla ägren köpte visst en S4 Cab. Taskigt byte tycker jag. Jag har precis bytt bakaxelklumpen för 2:a gången på min -01:a. Den gnällde vid fulla rattuslag. Danderyd togs i an problemet och konstaterade att en kille kunne hålla i ena bakhjulet när bilen var hissad medan en annan kunde snurra på det andra. M.a.o ingen diff. De fixade en tid mycket snabbt och fixade det på garantin. Jag tycker att servicen på i både Solna och Danderyd är exemplarisk och utan dem hade jag inte varit ett BMW freak. Bilder på caben kommer snart i forumet och är det någon som har roliga tips att ytterliggare göra bilen mer personlig är jag tacksam (ingen "Fast and the..) Anders-M3 |
|
|
MR M3E46: När jag ser dina och Imolas fälgar inser jag bara att de måste jag ha. Har i höstas köp en uppsättning 19 AEZ Olymp( 8,5-9,5x19") som är ganska ovanliga i 19" men när jag ser bilderna på din bil är det bara att gratulera. Har du köpt dem i us som Imola? JAG VILL OXÅ HA!!! Anders-M3 |
|
|
Anders M3 anledningen till att man har en diff är för att hjulen ska kunna rulla olika fort. Så din diff verkade fungera medans din diffbroms inte fungerade som den skulle. Lycka till med nya bilen. |
|
|
*Anders-M3* Då har jag sett den å kan bara hålla med att den är i nyskick men annars vore det konstigt med tanke på milen. Tänkte på det där med diffen. M3 E46 har ju 0-100% bromsning på diffen så det borde väll va så att man kan hålla i ena hjulet å snurra på det andra (spekulerar) |
|
|
du dr alban sluta att skämma ut dina landsmän med sådana frågor i varje ämne jag varit och läst och du gjort ett inlägg har det sällan varit endamåls enligt eller speciell upplyftande för nån så var vänlig skärp dig (är inte alban själv) BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.