|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har sett en tråd om att byta till manuell låda på forumet men kunde ej hitta den.Så jag blir tvungen att repetera frågan.Vet nån om ifall det finns nån manuell låda som passar "rakt av" på m70 motorn? mvh//jacke | |
|
Till 850 fanns det 6-växlat! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| putsning bara,annars åker man ju på att portmatcha insugen oxå,o då är ju ändå isugspackningarna/gummina en begränsning då tätningsringen ligger så nära kanten att dom inte går att porta.På en överladdad motor är inte portning lika vesäntligt som vid sugmotortrimmning heller.Så jag kommer bara snygga till dom lite i kanalerna+att jag byter samtliga styrningar o slipar in ventilerna.Största trubblet att lösa är kammarna,för korta öppningstider på orginalarna och för taskigt överlapp med.Men det ska lixom va lite "budget o snik"över hela bygget,så jag kommer försöka att lösa såna prylar efter hand(och med mycket tips av er på forumet hoppas jag*ler*) mvh//jacke | |
| hej erikw!Tackar o bockar för svaret,lär ju kosta en hacka antar jag.Vet du om ifall 850 o 750 ser liknande ut i golvet runt lådan oxå? mvh//jacke | |
Paap Reeder |
Hej! Förutom att lossa nedre tråget behöver man inget mer ingrepp underifrån. Tråget måste bort för oljepumpsdrevet/kedjan samt för att få loss nedre bröstets nedre bultar som är skruvade uppåt i nedre tråget. Själva superböket med vevaxeldrevet "gjorde jag uppifrån". MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.