AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
632

Lila 325:an

"Lappen"
Såg ni den lila 325:an som var till salu här? Jag och min grabb köpte den! Trodde aldrig den skulle vara kvar när jag ringde, det hade varit över 500 besökare på annonsen. Men den var kvar och det beror nog på att den fanns i Dorotea som ligger lite avsides för dom flesta. Vi hängde på en kärra efter bilen och åkte upp (från Kumla) och var där vid sextiden på kvällen. Bilen visade sej va i ett otroligt fint skick, och den plommon-lila färgen gjorde sej faktiskt bra. Motorn spann som en katt när den väl gick igång, för det visade sej va nåt strul med reläerna så halva elsystemet var strömlöst. Efter lite felsökning var problemet löst, för tillfället, och vi kunde lasta den på kärran. Köp blev det tveklöst eftersom priset kom att hamna på 9500:- Bilen är udda eftersom det är en -86:a och att det är en "äkta" 325:a låg det intyg på i handskfacket. Eftersom den är importerad från JAPAN -99, var man tvungen att ha ett sådant intyg för att kunna regga den i Sverige. Den har dessutom cat/lamda vilket inte behövs på en svensk -86:a. Automatlådan var bytt och vi fick dessutom med oss en manuell låda med allt som behövs för att bygga om bilen till detta. Bilen har AC, elhissar och C-lås och allt verkar va i sin ordning, men nu ska den pallas upp i garaget för en ordentlig genomgång under vintern. Nytt avgassystem, fjädrar/dämpare, fälgar/däck och en ordentlig genomgång av elsystemet väntar. Motorn ska justeras och servas och den manuella lådan ska på plats. Diffklumpen ska bort och en bättre med diffbroms ska dit. Alla bussningar både fram och bak verkar va i gott skick, så dom får va kvar. Bilen har bara gått 13000mil att döma av mätarställning och alla papper som fanns med, så den är inte på något sätt utsliten. Det går alltså fortfarande att göra fynd i dom Norrländska skogarna, så nu får grabben en kanon-bil att börja med när körkortet är färskt framåt sommaren.

"Lappen"
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kul att höra! Hoppas det blir bra. Hur fraktar man bilen från Japan, båt eller?

Mr C
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ska bli kul att se en snygg lila 325 på hemmaplan framåt sommaren.

Hasso
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Japan??
Är den högerstyrd??

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

"Lappen"
Jag trodde också han "surrade" när han sa att bilen kom från Japan, eftersom den inte var högerstyrd, men man åker tydligen med vänsterstyrda bilar i Japan trots vänstertrafik precis som vi gjorde här i landet tidigare. Bilen lastades på en Walleniusbåt i Jokohama och kom till Sverige i Dec. -98. Det var en Japansk firma som plaserade en reprecentant här i landet och han fick ta med sej sin bil hit.

"Lappen"
"Lappen"
Du Martin....Du jagar en Touring?! Kolla om dom har nåt som passar på Mariebergs Fordonsförmedling, Länk där står det tre st. varav en 525 iX.

"Lappen"
De använder väl sig oftast av högerstyrda bilar i Japan vad jag har sett iaf, Skyline och andra exklusiva japanska sportbilar är ju helt "förstörda" pga av rattplaceringen...
Lila är snyggast ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.