|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att byta/köpa en 523i -96. Har gått 20000 ärliga mil, med skinn, klima, taklucka, stereo, telefon, mm. Vad ska man betala/värdera den till??? Tack på förhand Nisse | |
|
Viktiga faktorer som bestämmer priset an aning: Fullservad och dokumenterad? Svensksåld el. import? Priset för en sådan bör vara ca 140-150000 kr, skulle jag tippa på. Mer skulle jag inte jag ge iaf. //Tomas M 528i -86 |
|
|
Den är importad, och har servats och sålts av Jarls bilservice. Nu ägs den av en god vän till mig, och han är i grund och botten bilmekaniker Nisse |
|
| Jag har sett 523 -96 hos en BMW-handlare för 149.000 oprutat. De byter nog in för 110-115. Skinn höjer inte självklart priset, många vill helt enkelt inte ha det.(kallt). Samma med stereo/telefon, de flesta har ju det ändå. 130-135 kanske är rimligt, den har ju gått rätt långt. | |
|
Jag kan ge en liten prisindikation. Min pappa har precis beställt en ny 525. han fick då ett inbytespris på sin 523 IA Touring -97, 8 100 mil, fullservad, svensksåld och gubbkörd (han är 64 år) med följande utrustning: - Komfortpaket (klima, regnsensor, multiratt etc) - Steptronic - Skinnkädsel - Lättmetalhjul 15" (enklaste varianten) - Vinterdäck - CD växlare 165 000:- men dom sa att han förmodligen kunde sälja den mellan 180 000 - 190 000 privat. Vilket han förmodligen inte kommer att göra eftersom han är ganska lat. priset gäller till i augusti (då får han den nya) om den inte har gått mer är 8 500 mil. /Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.