|
|
|
|---|---|
| Är det normalt att en 325a -92 drar 1.5 liter milen? den är chippad till 200 hk, har gått runt 20'000 mil. Går det att renovera den för att dra 0.9 igen eller kostar det shortan? | |
|
Pröva byt till originalchip,Chipning av sugmotorer är totalt bortkastat då det flesta chip bara höjer varvstoppet när det gäller sugmotorer...mvh dutta |
|
|
Har du en taskig termostat kanske? Remmar som inte sitter tillräckligt åtspännt? Är tempgivaren till ecu:n hel? Visar den rätt motstånd? Mvh Johan |
|
|
Spontant tycker jag att det låter som en dålig lambdasond! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är en bil jag kollar på och kanske ska köpa, men det låter ju inget kul om den drar så mycket. Men det låter som det ska gå att åtgärda utan att renovera hela motorn iaf. Mammas golf drar också 1.5 liter och där är troligen lambdan, så det kan det ju vara i den här också. |
|
|
Mitt förslag är att åka till en verkstad som kan koppla upp sig mot bilens styrelektronik och läsa av felkoderna! Kostar ca 500-800kr, kan vara välinvesterade pengar.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| det var ett vädligt bra förslag, det ska jag göra! | |
|
Tyvärr inte alltid dom ser att lambdan är trasig trots att den är det, min bil hade inga felkoder vare sig hos BMW eller "pirat" verkstad. Trots det gick den som en kratta och drog 1.5 liter blandat samt hade en HC halt på mellan 150-300 Efter byte av lambdan så drog den 2 deciliter mindre per mil samt fick fullt normala lambdavärden. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
BMW Kungen |
Rullar bilen lätt??? tänkte på bromsarna.. Mvh /// Kungen |
| det är det nog inte. men jag vet inte, för det är en bil jag kanske ska köpa, men det är ju inte kul o köpa en helt slutkörd bil. | |
cane |
Kanske du bara kör hårt? Låg ofta kring 1.3-1.5 i min gamla 325 cab när jag precis hade köpt den och hade blyfot... :) |
Bmw ludde |
cane: låter prcis som mig, kör ganska korta sträckor ( kallkörning) och mycket i stan så 1.5liter/mil ligger jag runt, sen går det väl köra runt litern, men då är det max 3500rpm som gäller =/ |
| Låter som om den får "tjuvluft", hade ett liknande problem och det var en slang( vet inte vad den heter) som torkat och spruckit som drog in luft. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.