AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
575

växellängkage sladdrig v-spak 320 -89

växelspaken är väldigt "sladdrig" och backen svår att lägga i (man flyttar nästan mittkonsolen vid försök) .vad är sanolikheten att slitaget sitter uppe vid kulinfästningen (led där spak och växellängaget går samman). finns det några typ retur fjädrar eller liknande som kan vara orsaken .tacksam för tips om ev felkällor .

Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Det är troligvis plastbussningarna som spaken är ledad med som är slut tro det kostar 400spänn på Bmw men minns inte riktigt gjorde egna. Och att byta är inte så svårt men du bör ha en lyft !
man ser alla bussningarna som man behöver byta under bilen alltså inga inne vid konsolen eller?du har inte några ritningar kvar så man kan tillverka innan man byter dom?

Ta en titt på den här bilden, Länk
Jag tippar på att det är bussning nr. 8 på den bilden som är sliten. Den är sliten på min bil, det gör att spaken glappar lite i sidled.

Delarna finns på BMW och är hyffsat billiga.
Det kan också vara plastkoppen, nr 6, som är sliten, den kostar 56 kronor vill jag minnas.

Ska du göra egna bussningar kan du ta en titt på dom här bilderna, Länk där får du lite ideer på hur du kan göra en "shortshift" en växelspak som kortar ned växellägena.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.