|
|
|
|---|---|
|
Satt och surfade runt lite på de historiska sidorna på bmw.com och hittade då BMW E1, en elbil från 1991. Har aldrig hört talas om den tidigare, men tackar de högre makterna för att vi (uppenbarligen) slapp den. Designen påminner till viss del om Audi A2, åtminstone bakrutan med den lilla spoilern där. Bilder: Länk Länk Länk /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" | |
|
Hade varit en skam för BMW . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Om jag hade varit tvungen miljömässigt att köra elbil så hade det kanske blivit en gullig liten E1a Länk ------------ Lass dir raten trinke spaten |
|
| BMW sålde kanske modell både till Audi och Mercedes och tjänade en lite hacka? | |
|
Han ser rätt nöjd ut som måste ratta eländet..... NOT !!! :-) // CB. En del saker e bäst osedda. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Klädseln ser mest ut som en kollektiv mögelattack á la Hyundai Pony... Grillen och strålkastarna känns igen på E39, någon som håller med? /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
|
jag tycker den var gullig och skall man bara ett par hundra meter inne i stan så varför inte e1 ? skulle gärna ha en. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Nu förstår jag var de fick inspiration till E36/E46 compact ifrån ;) Vedervärdigt med en BMW som har ögonlock standardmonterade, annars var den rätt ball :P Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Prototypen, som var det enda exemplaret, brann upp i fabriken! Tackar gud för det! |
|
|
Brann upp? Den tog livet av sig pga av skammen och nesan, samt att den mobbades hårt av de andra riktiga bilarna.. Två bilar är fler än en.. |
|
| Haha, den var fräsig ju! | |
|
Kalle: Tror du verkligen dom använde någon slags inspiration när dom skissade e36/e46 compact? Angående E1 Så kan vi konstatera att den har fått e32ans bakljus, eller en del av dom iaf. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Fick jag den så tar jag den men att köpa,näää | |
|
svinhärlig ;) |
|
|
Det här tycker jag är lite mer passande.... Länk /Hans |
|
|
Haha, vilken ändring! tycker fortf. den är läcker. |
|
|
Tryck ner en boxertolva så blir den kul :-D Jag tycker den definitivt har sin charm! |
|
|
Sluta mobba lilla bilen ! Den är ju gullig ju! Säkert någon elak som tände eld på den lilla rackaren... 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.