|
|
|
|---|---|
|
Bilen ska in på SBP på måndag. måste fixa handbromsen eftersom att den inte tar som den ska. Har provat att spänna in ifrån cupén men det hjälpte inte. E detta något svårt att göra själv? nån som kan beskriva hur jag ska göra? måste verkligen få d fixat innan måndag.. mvh Daniel | |
|
jag har precis hållt på och krånglat med min handbroms. min tog inte heller nå bra. det du ska göra först är att palla upp bakvagnen och skruva av bakhjulen. sen kollar du i bulthålen med en ficklampa och snurrar på julen tills du ser ett litet hjul. skovelhjul skulle man kunna säga. detta kan man snurra på med en mejsel för att spänna backarna lite mer. om inte detta hjälper får du skruva av bromsoken och skivorna och kolla hur mycket du har kvar på backarna. minst 1,5mm ska beläggen vara. på min var det expandrarna till beläggen som hade rostat ihop och inte beläggen som var slut som jag trodde att det var innan jag kollat. |
|
|
ja så jag kunde bara spraya 5-56 på expandrarna i några omgångar så funkade handbromsen sen. (kom på att jag kanske skulle skriva klart mitt inlägg innan jag postar..) om du inte vet vad expandrar är så är det en liten mekanism som handbromsvajern sitter fast i. när man drar i handbromsvajerns så pressar expandern isär bromsbackarna. eftersom mina expandrar inte rörde på sig, pga rosten, hände inget. |
|
|
På min e34 kunde man inte se det lilla hjulet genom bulthålet, beroende på att beläggen var så j***a slitna.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Om man använder sig av 5-56 för att smörja upp expandern till backarna så ska grejerna vara borttagna och ligga på sidan av när dom sprayas. Detta för att bromsbelägget inte ska ta skada av oljan. /Anton |
|
|
tack så mycket alla.. får kolla upp det imorron.. åter tack.. mvh Daniel |
|
|
Så här gör man på E32, Länk och det är mycket likt på E36. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.