AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
895

Förenade Bil (Fosie) och "klonkljud"?

Anders33
Hej,

Är det någon som lämnat in sin BMW på Förenade Bil (Fosie) i Malmö för att få åtgärdat "klonk" ljud från bakvagnen?

Anledningen att jag frågar är att jag är på G att köpa en
330Xi -02 som gått 1700mil med just detta symptom, klonkljud i bakvagnen vid ur och ikoppling i dragläge.

Handlaren som inte är ansluten till BMW säger att detta problem täcks av nybilsgarantin, och att det inte kommer att vara några problem att få åtgärdat! Men efter att ha läst vissa inlägg här på forumet så blir jag lite skeptisk till att köpa en bil som redan har detta problem, detta eftersom vissa BMW ägare fått beskedet att detta ljud är något som är väldigt vanligt och som man får acceptera! Vilket för mig är helt oacceptabelt på en så ny och dyr bil!

Frågan är nu om och hur mycket Förenade Bil kommer att "bråka" om detta?

Jag vore tacksam för alla synpunkter och kommentarer i detta ämne!

Mvh
Anders
Men då kan ju säljaren lämna in den och fixa det innan affär så slipper ni oroa er över detta.

Om det nu är som han säger,,,,

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Om säljaren är så säker på att det går på garantin, varför lämnas det inte in innan försäljning ?
Det finns ju ingen anledning att sälja något som är defekt om det är gratis att laga det.
"Klonket" kan ju lika gärna ha uppstått under vårdslös körning/olycka eller liknande som inte täcks av garantin.

Mitt tips lyder, se till så det är åtgärdat innan du köper den.
Det är alltid svårare att förhandla när du har skiljts från dina pengar.

Lycka till.

God Jul och gott nytt år!

Min 528i Touring
Länk
Mtt råd till dig är att med bilfirmans tillåtelse åka in till David som är verkstadschef på förenade Bil Fosie och låta han eller en mekaniker lyssna på det. du kommer få ett svar väldigt omgående om de täcks av nybils garantin eller inte.
De kan vara ett dyrt klonk, o dyra klonk tenderar att vara riktigt dyra, speciellt när de är 4 hjuls drift involverat.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Anders33
Tack för era snabba svar!

Pratade med säljaren häromdan och han hade varit borta om på Förenade Bil, men enligt honom så kunde de inte ta emot bilen förrän den 13:e Januari på FB, men det skulle säkert inte vara några problem utan denna typ av problem täcktes till 100% av nybilsgarantin och ifall det skulle vara så att den inte gjorde det, så kunde vi skriva en klausul i köpeavtalet som sa att denna säljaren åtog sig att ordna det i så fall!

Men i vilket fall som helst så skall jag nog ändå se till så att Förenade Bil får ta en titt på bilen innan vi skriver papper!

God fortsättning på er och ett Gott Nytt År!
mr
51
mr_m_power
///M3 E36;a
hej...
jag hade gått upp till förenade bil och pratat med dom så
får du svart på vitt.
troligtvis är de reaktionsstagen så de är ingen större invenstering.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.