|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, skall hämta M535an imorgon, den har dock lite svårt att starta. Jag är inte orolig för det. skall köpa nytt fördelar lock rotor, och gå igenom bilen hemma sedan, men måste ju köra hem bilen först :-) Bilen går igång men efter många försök. Kanske ni kan ge mig lite tips imorgon så jag inte blir ståendes vid någon resturang 14 mil hemmifrån eller något :-) Han har nya bensin pumpar och de fungerar, samt kollat säkringarna. Något med tändnigen kanske? Tacksam för snabba svar. Skall jag ta med mig kontakt spray och något att slipa rotorn med så länge kanske...fasiken vet ju inte hur motorn ser ut knappt då jag inte mekat något med den ännu.. Mvh Peter Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com | |
|
Visst kan det vara så enkelt som att det har ärgat vid rotor/fördelarlock kominerat med dåliga stift. Men du har gett en hyffsad peng för bilen . Är affären helt klar? Om inte så får nuvarande ägere fixa så bilen går som den ska! Hur gamla är stiften? Tändkablarna i vilket skick är dom i? Hur gammalt är fördelarlocket och rotorn. Rotor/fördelare/tändkablar kostar rellativt mycket till dom här. knappt 3000:- för en sådan satts! kan även vara någon gummibälg är kass...så den får tjuvluft där. Men även någon deffekt givare.. Hur går bilen när den väl kommer igång? |
|
|
Ja det är ju inte så kul att bilen inte startar som den skall. har pratat med honom om detta och han skall titta på bilen. Bilen går mycket bra när den går igång och allt fungerar felfritt, inga ryck och konstigheter. Som sagt starta den är svårt. kanske går att putta igång? Jag skall dit imorgon kl 10.00. Skall titta lite extra då. Tändkablarna är nya, men han har ett par extra som följer med bredvid. mm hoppas att det löser sig. Tack för fina tips!! Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
| Lycka till med bilen, den verkar jättefin. Kommer väl förhoppningsvis se den i linde nån gång :) | |
|
Hej palle är du från lindesberg? eller örebro län i alla fall kanske :-) ? Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
| Grannbyn Storå nu över julen annars bor jag numera i Västerås | |
| kolla vakumslangar och ev saker som kan torka ut. hade den bara gått 2100 mil så är det rätt stor risk att den torkat lite här o var. | |
| 21000 mil eller 2100? aja kolla vakumslangar ändå. | |
|
21000Mil står även under mitt info till vänster...skrev jag fel någonstans kanske :-) men 21000mil är det. Ok det skall jag göra! Tack Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
NOBLE, Köp lite kontaktspray o ta med, spreja lite hej vilt på vitala delar så skall du se att det går bra. Veckans bästa tipps va? :)) /Erik |
|
|
Jupp. alla tips är kalas att få. skall ta med en burk. Tack Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Allt fixat, var bara att den stått ca 7 mån funkar hur bra som hällst nu..(Gjort rent rotor mm i alla fall) :-) Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.