AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
650

Problem att starta M535 taksam för svar!

Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Tjenare, skall hämta M535an imorgon, den har dock lite svårt att starta. Jag är inte orolig för det. skall köpa nytt fördelar lock rotor, och gå igenom bilen hemma sedan, men måste ju köra hem bilen först :-) Bilen går igång men efter många försök.
Kanske ni kan ge mig lite tips imorgon så jag inte blir ståendes vid någon resturang 14 mil hemmifrån eller något :-)
Han har nya bensin pumpar och de fungerar, samt kollat säkringarna. Något med tändnigen kanske? Tacksam för snabba svar. Skall jag ta med mig kontakt spray och något att slipa rotorn med så länge kanske...fasiken vet ju inte hur motorn ser ut knappt då jag inte mekat något med den ännu..
Mvh Peter

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Visst kan det vara så enkelt som att det har ärgat vid rotor/fördelarlock kominerat med dåliga stift. Men du har gett en hyffsad peng för bilen . Är affären helt klar?
Om inte så får nuvarande ägere fixa så bilen går som den ska!

Hur gamla är stiften? Tändkablarna i vilket skick är dom i? Hur gammalt är fördelarlocket och rotorn. Rotor/fördelare/tändkablar kostar rellativt mycket till dom här. knappt 3000:- för en sådan satts!

kan även vara någon gummibälg är kass...så den får tjuvluft där. Men även någon deffekt givare..
Hur går bilen när den väl kommer igång?
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Ja det är ju inte så kul att bilen inte startar som den skall. har pratat med honom om detta och han skall titta på bilen. Bilen går mycket bra när den går igång och allt fungerar felfritt, inga ryck och konstigheter. Som sagt starta den är svårt. kanske går att putta igång? Jag skall dit imorgon kl 10.00.
Skall titta lite extra då. Tändkablarna är nya, men han har ett par extra som följer med bredvid. mm hoppas att det löser sig.
Tack för fina tips!!

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Lycka till med bilen, den verkar jättefin. Kommer väl förhoppningsvis se den i linde nån gång :)
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Hej palle är du från lindesberg? eller örebro län i alla fall kanske :-) ?

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Grannbyn Storå nu över julen annars bor jag numera i Västerås
kolla vakumslangar och ev saker som kan torka ut. hade den bara gått 2100 mil så är det rätt stor risk att den torkat lite här o var.
21000 mil eller 2100? aja kolla vakumslangar ändå.
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
21000Mil står även under mitt info till vänster...skrev jag fel någonstans kanske :-) men 21000mil är det.
Ok det skall jag göra!
Tack

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
NOBLE,
Köp lite kontaktspray o ta med, spreja lite hej vilt på vitala delar så skall du se att det går bra.

Veckans bästa tipps va? :))

/Erik
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Jupp. alla tips är kalas att få. skall ta med en burk.
Tack

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Allt fixat, var bara att den stått ca 7 mån funkar hur bra som hällst nu..(Gjort rent rotor mm i alla fall)
:-)

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.