|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har kört med 285:or på min. Skärmkanterna är modifierade på insidan, men inte valsade (gud förbjude)... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Klart, men inpressningar brukar inte skilja mkt. "Skärmkanterna är modifierade på insidan" Vad är då valsat?! |
|
|
Valsa är ju när man bearbetar plåten och "töjer" den till en annan form. Detta förändrar bilens former vilket jag tycker man ska undvika. Jag har skurit bort större delen av den horisontella ytan som går från skärmkanten och in i hjulhuset. Man kan även bocka den om man föredrar detta. Det frigör ganska mycket extra plats att bredda utåt, men syns inte på bilen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ojdå , hehe skära bort plåt är nog mer än jag skulle orka för att få dit breda däck :-) man måste ju rostskydda och så då... undra va den där plåten har för funktion om den inte "behövs" ? 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Det är där ytterplåten och innerplåten möts och svetsas ihop. Det material som "blir över" viks in i hjulhuset. På nyare modeller använder man inte denna tekniken då det ger ett bra ställe för fukt och smuts att fastna på och i slutändan skapa rostproblem. Bilen blir bättre utan helt enkelt. Naturligtvis måste snittytorna rostskyddas ordentligt, annars har man skapat sig ett problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Jesperado: Det förändrar inte bilen former, jag tror inte du har sett nån valsning. Det man gör är att man "bockar" innerkanten och for den mer mjuk och formad, istället för att den är vass och pekar mer rakt ut. Dvs man ändrar bara "innerkanten". Bild på valsningverktyg: Länk Hoppas du blev något klokare. /John som har haft några bilare med valsade skärmkanter. |
|
|
Jag har både sett valsade bilar och sett själva processen utföras. Vad det går ut på är ju att töja ut plåten. Själva tekniken är gammal, det nya är att man kan göra det utan omlackering. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.