|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja ha svar på några mycket enkla frågor då jag inte kan tyska och denna informationen saknas i Haynes rep handboken. Bilen ifrånga är en 89:as 530 (e34). Vad går säkring nr till? nr 9? nr 12? nr 21? nr 25? Och så sisst en fråga ang ett relä. Det gula reläet som sitter längt upp emot säkringarna i elcentralen andra ifrån fronten sett styr vad? Det är igentligen stift 2 som inresserad mig så om någon vet detta är det också en fördel... Jag har sökt på forumet men inte hittat någon lista över säkringsinformation samt reläschema, vart kan man få tag i detta? Det finns inte i haynes och jag kan ej det tyska språket. Tack på förhand... mvh/joel | |
|
Efter att ha studerat det larm jag håller på med i denna bilen så har jag kommit fram till följande... nr 9 = c-lås upplåsning(normalt öppen reläkontakt)? nr 12 = "15 matning" Tändlås? nr 21 = 12v permanten ström via 15A? nr 25 = Matning blinkers? Reläet torde vara till tutan? Om ni har vad alla säkringar etc är till så skriv gärna ned detta då det tycks vara ruskigt svårt att få tag i detta och då man ej behärskar det tyska språket är det minst sakt lurigt.... Tack på förhand.. /joel |
|
| Ingen som kan bekräfta detta av så många användare!?! | |
|
Ett tips är att åka in till BMW och köpa samma dekal på Engelska och klistra över den befintliga. Kostar nån tia och gör helt enkelt livet lite enklare. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
| Det var ett bra tips men hjälper mig inte det minsta då jag måste installera larmet omg och butikerna har stängt. | |
|
Här är en länk till lite kopplingsschema och info. Dock ej 530, men 525 och 535 finns. Hoppas det kan hjälpa något. Länk FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.