|
|
|
|---|---|
|
Åkte idag till garaget där jag har ställt av min bil på för att starta den en stund så ser jag att bilen är helt blöt som om den skulle ha stått utomhus då lägger jag märke till att det droppar från taket över hela garaget för det va så där man betalar jo för inomhusgarage ändå är det nästan ingen skillnad på om den skulle ha stått inne eller ute GARAGET : den är lånat ut av min vän som är bortrest över vintern och är flerbilsgarage kan jag klaga på detta eller kommer jag inte komma nånstans med det ? Keep Your distance this is a BMW . | |
|
Välkommen till klubben kondens...Är inte ngt varmgarage du lånat hoppas jag? Är det kallgarage så brukar det bli dropp från taket å dyl.mvh dutta |
|
|
nej varm är det inte , på ena sidan så är det typ som galler så det blåser in osv , men ska det va så där tyckte inte att det såg ut som kondens det droppar rejällt Keep Your distance this is a BMW . |
|
|
glömde fråga är det inte risk för att bilen börjar rosta nu då ? funderar på att flytta den till en varm garage men har hört att även det ska va dåligt för bilen :( Keep Your distance this is a BMW . |
|
Paap Reeder |
Hej! Min moder köpte en nästan sprillans Golf II och ställde in i ett "sådant garage". Efter 5 år var jag tvungen att sätta in spånplattor som golv där baksätespassagerarna skulle ha sina fötter. Har du ett garage som du beskriver så ställ bilen ute........50 % torrare förvaring. MVH /// Paap R |
|
jag har möjlighet till en varm garage också fast nackdelen va at det va en bit att åka bara men det kanske är lika bra när jag får höra sånt Keep Your distance this is a BMW . |
|
Paap Reeder |
Hej! Sätt upp en bastu-hygrometer där du förvarar bilen så får du klart besked. Sedan är det bara att multiplicera rostfaktorn för aktuell fuktighet med tidsfaktorn. MVH /// Paap R |
|
Maxad: Vore kanske lättare att förstå vad du menar med varje rad om du skrev tydligt och använde punkt, komma osv., dvs. så som man normalt gör i en text. Varför finns det så många som bryr sig om att skriva inlägg när dom ändå klantar till betydelser, syftningar osv. och gör ett enda virrvarr av alltihop??? ARRGHHH!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.