|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att fixa iordning min mammas 323 och ha den som vinterbil. Jag undrar om det är svårt att byta växelådan som är en 4-växlad till en 5-växlad? Måste man lyfta ur motorn eller går deet underifrån? Är det bökigt att byta växellåda på de här bilarna? Jag har bytt på på en rover en gång och det var rejält bökigt eftersom lådan var så farbannat tung. Behövs något byggas om eller passar den rätt på? Vad skall man betala för en 5-väsladlåda? Lars | |
|
Hej man kan göra allt underifrån, inte så krångligt alls.... man behöver den nya lådan och kardanaxel om jag inte minns fel, var länge sen jag gjorde denna operation på min gamle bil.. viktigt dock är att man köper en låda till e-21 och inte till e-30, det skiljer lite på dom rimligt pris är väl ca 1500-2500:- för ett fint ex /Ronny Jaha då åker man BMW igen.... Ses på en raka nära dig... |
|
|
Hej igen! tror det går att göra på en eftermiddag på en ok-gördetsjälv? Lars |
|
|
Kommer inte exakt ihåg hur lång tid det tog bytte koppling samtidigt och det var väl en 5 år sen men jag gjorde det på en kväll ivarjefall har man en kompis med sig som kan lyfta lite och rätt verktyg och om inget sitter fast eller krånglar ska det inte vara några problem tror jag.. /Ronny Jaha då åker man BMW igen.... Ses på en raka nära dig... |
|
|
Passar alla e21 lådor eller måste det vara en 323 låda? Lars |
|
| Det måste vara en 323låda ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.