AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.145

Ny hemsida om E32

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Så nu är jag som sagt färdig:

www.e32sajten.tk

Länk

The one and only : don_salvatore87
Est. 1987
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo det klart, om man snor hela faktaspalten under modellguiden från denna hemsida, tar lite "lämpliga bilder" från andra hemsidor och sedan länkar till detta forumet från sin hemsida och "sitt forum", är det väl inte så svårt att slänga ihop en hemsida.... :o/

Frågan är bara hur det förhåller sig rent upphovsrättsligt?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
don-salvatore87:

1.
Du har döpt siten till e32sajten(7-serien) men inbjuder alla bmw-ägare att lägga upp bilder etc. Borde det inte heta bmwsajten i så fall?

2.
Under den sista bilden på en e32 (den silverfärgade) skrev du att det var ett lik. Vad menar du med det? Om du anser att e32 är lik varför har du då döpt den till e32sajten?

3.
Är alla uppgifterna plockade ifrån Tyskland?

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Nu tycker jag att du är lite taskig Johan B, det är väl bra att grabben brinner för något.
Det är ju inte så många som har ett sådant intresse för någonting idag, upplever jag det som i alla fall.
Sen vill jag ju fråga vad du kommenterar på det viset för, hör inte du hemma på 3-serie forumet och inte här eller???
Men till don-salvatore87 vill jag ju föreslå att kontakta ansvariga för autopower.se och fråga dom om det är ok och länka till denna sajten innan du gör det, om du inte gjort det redan förstås.
Vidare vill jag säga stå på dig och bry dig inte om sådana kommentarer som Johan B, en dag är det säkert han som glider in med sin BMW till dig och ber dig fixa något problem han har med bilen och den dagen får han äta upp vad han säger idag.
//kwthai
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Till Johan B:
Jag har inte snott hela modellguiden från denna hemsida utan tagit fakta från den + lagt till extra.
Sen så tycker jag att bilen är ett lik som visas på den bilden
Sajten handlar främst om E32 men andra kan skicka in bilder på sina bilar.
Nu är det så att jag inte äger en egen E32 så att jag kan gå ut och ta bilder så därför får jag ta bilder från nätet och bdet är det MÅNGA som gör, inte bara jag, fast autopower har jag inte tagit nån bild ifrån.

Sen så har jag inte kopierat fakta men jag kan inte så mkt om E32 utan måste ta min fakta från nånstans,
så är det bara. Ni kan inte tro att jag kan gå runt med en hel faktasamling i huvudet och göra en sida av det.

Till Kwthai
Tack så mkt för stödet
Me jag tror inte att det är en sån stor fara att länka till forumet,
det är ju bara en sorts reklam som gynnar sajten.
Svenska 7-serieklubben har ju gjort samma sak.

The one and only : don_salvatore87
Est. 1987
don-salvatore87 jag tror ju heller inte dom har något emot det, men jag tänkte bara att det är alltid bra att fråga först.
Så slipper du folk som hackar för dom själva inte har något bättre att göra.
Stå på dig jag läser alla dina inlägg och tycker du gör ett bra jobb med ditt intresse, en dag så äger du den modell du drömmer om jag vet.
För idag äger jag själv den bil jag drömt om länge en BMW 740ia 1993 års modell, finns ju ingen snyggare modell än den enligt mig.

//kwthai
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
tips : lägg sidan på en lina som har mera bandbredd.
det tar otroligt lång tid att ladda sidan även från en 2.5 mbits lina med pingtid på 30 ms till telias backbone.

Jag hade svårt att läsa då det är vit text på ljusblå bakgrund.

Lycka till med din sida !

7-Series - The choice of your local pimp!.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Tjena,

vill också bara önska dig lycka till.
Kolla dock gärna med AutoPower innan du länkar till sidan i en frame. De är (var) inte så pigga på det, därför öppnar jag sidan i ett eget fönster istället för att bara länka den in i en frame.

Mvh CLiFF (initiativtagare till f.d. E32-klubben, nuvarande Svenska 7-serieklubben)
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
wadel
Att sidan tar lång tid att ladda kan bero på .tk adressen ... prova denna länken Länk och se om det gör nån skillnad. Det gjorde det för mig i alla fall.

don-salvatore87
Kul med en Beamersite till att "glutta" på. Ett par tips dock, försök att optimera bilderna lite mer (en del tar en smärre evighet att ladda) Bestäm dig för ett typsnitt på sidan och då helst inte Comic Sans som kan ge ett lite barnsligt intryck. Känns inte som att denna modell förtjänar att ha Comic sans som typsnitt. Försök att få det enhetligt över hela sidan med både storlek och färg på typsnittet. Stilmallar är ett super duper knep för att få det snyggt. :))

Bilder som är för stora för att visas i "mainframe" bör du minska en aning på tycker jag ... scrolla i sidled är sällan ett lyckat drag.

Om du sedan tittar på sidan i tex. 1280x960 upplösning kommer du se att en del bilder inte riktigt hamnar där du tänkt dig kanske ... BMW byggnaden i meny delen tex. hamnar mitt på sidan samt att logotypen i den översta delen påbörjas igen liksom. Jag rekommenderar att du använder dig av tabeller för att få bilderna där du tänkt dig ... 19"´s skärm är ju inte så ovanligt idag så testa sidan i lite olika upplösningar för att se hur den ser ut.

Usch vad surt det där lät va? Inte alls meningen att racka ner på dig donsalvatore87 utan snarare att ge dig lite tips om hur du kan göra sidan ännu bättre än den redan är. Tror det kommer bli en super sida som alla som brinner för E32:orna kommer gilla.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tycker det var en helt ok sida!

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
majk : mjo vart en enorm skillnad !

7-Series - The choice of your local pimp!.
pa
42
parf
Honda Civic
Mycket bra sida med intressant läsning. Bra jobbat! URL:en åkte direkt in i Favoriter.

Strunta i alla felfinnare och besserwissrar. Det finns ju inte ett överflöd av E32-sidor på svenska precis, inte på något annat språk heller för den delen. Detta är värd all uppmuntran.

Nu får du jobba hårt med att uppdatera...

Heja Don Salvatore

Parf
Hj
13
Hjort
Z3 -00
750 iA -96
750 iA -93
750 iAL -88
528 i -82
Bra sida!! Det är bra med folk som tar initiativ. Hoppas du nu orkar med att hålla sidan "up to date"....

MVH/Hjorten

Scheckheft
Hej
Bra att ditt intresse för BMW ger sig uttryck i en hemsida. Lite tips på vägen:
Länk till det här forumet: länken ska nog öppnas i ett nytt fönster för att markera att man lämnar din webbplats. Som du har gjort nu är det direkt felaktigt. Ange källorna: Var har du tagit bilderna ifrån, texten? Ange alltid källan längs ner på sidan. Detta för att öka trovärdigheten hos det du skriver.
Lycka till i fortsättningen

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Saxat från sidan:
"E32 introducerades 1986 som ersättare till den åldrande BMW E23. Bilen blev fort populär och såldes i en massa exemplar. E32 var den första BMW bilen med en V12 på 300 hk och 50 liter som introducerades 1987."

Inte på 5,0 liter då :)

"Utseendemässigt så var 740i lik 750i med den breda huven och breda njurarna, men den verkligt falkögde ser såklart skillnaden på 740i:s runda utblås."

Glöm inte frontläppen dom har också :)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Både 740 och 750 har samma frontläpp(750 efter 91)

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Alla siter som har något nytt att komma med kring E32 är välkomna, kul. Hoppas du jobbar vidare på detta så kan det nog bli bra..

JohnJohn1> Nice nick, alltid kul att vara en förebild :p
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Hehe, ;)

Glömde berömma sidan! Snyggt jobbat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.