|
|
|
|---|---|
|
Har följande problem med min automatlåda 4HP22 till en 535iA -88 E34: - Vid kallstart växlar lådan inte upp från ettan förrän motorn är driftvarm. - Ibland vill bilen starta på tvåans växel. - Lock-up-funktionen fungerar ibland dåligt. Har bytt filter och olja utan resultat. Såg att det var väldigt "geggigt" runt magneterna i oljetråget. Måste jag totalrenovera lådan samt byta konverter? | |
stefannorr |
plastkulorna i vxl lådan? |
|
Tänkte först att de ökända plastkulorna kunde vara problemet, men sen läste jag följande inlägg: Länk Där står att problemet inte uppkommer i 4HP22-lådan. Om det kan bekräftas måste problemet vara något annat ... |
|
|
Finns ej plastkule problem i 4hp-22 lådan. Brända lameller eller inre läckage i lådan. Är oljan mörk?? Förmodligen blir det en helrenovering, men konvertern behöver inte vara dålig. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Okej, anade nästan det ... Går renoveringen att göra själv, utan specialverktyg? Sen undrar jag om det finns något sätt att kontrollera om konvertern är dålig. Fick nämligen uppgift från Automatlådejouren (firma i Märsta) att lamellen i konvertern som sköter lock-up-funktionen kan slitas. Min lock-up har haft en tendens att ibland inte koppla i "distinkt". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.