AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.247

Söker bild på BMW med färgkod AW 13 Atlantic Blue

Engineer N
Som rubriken, jag söker efter en bild på en BMW med färgkod AW 13 Atlantic Blue. Vore tacksam för snabb hjälp!

Med vänlig hälsning
Magnus Nordmark
Atlantisblå? Länk

Mvh Stephan
Engineer N
Nej den färgen var det inte. AW 13 är ljusare blå och mycket mer silverfärgad. Färgen hittade jag på en provkarta hos BMW- återförsäljaren här.

Söker vidare...
Denna då? Länk

Mvh Stephan
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
BMW-atlantblau-metallic, färgkod:
Länk

Bild, Z3:a:
Länk

Bild, Z3:an i mitten:
Länk

Vet dock inte om det är just AW13, men atlantblå är den iaf.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
chrille70
Nya 6-serien kan fås med en färg kallad Atlanticblå metallic

Ser ut så här: Länk

Snygg som attan om jag får säga det själv!

MVH Chrille
Engineer N
Patrik_N: Man tackar för den rätta färgen! Det ser ut att vara AW13, och visst e den snygg!

chrille70: Den bilden verkar inte fungera....
Hmm, färgen på Z3:an där heter ju Atlanta-blå (notera a:et) och har färgkod 306, så jag undrar om det verkligen är samma som du tänker på?
Fler bilder på Atlanta-blått: Länk

Länken som chrille70 bifogade fungerar för övrigt för mig.

/Masten

"The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license"
Färgen från E63/E64 Atlanticblå har färgkod A13 Länk den bör vara den rätta, Fler bilder på den Atlanticblå 645 Ci Cabrio:n

Länk
Länk

Mvh Stephan
Engineer N
Ja ni, det har allt varit lite snurrigt detta... Färgen AW13 hittade jag på ett färgprov hos min BMW-handlare och fastnade för nyansen. Jag har i alla fall köpt hem färgen nu och det stämde mot provet jag sett. Att jag letade bild var för att det är min brors bil jag ska lacka och han har inte sett färgen tidigare. Att det var fel färg på de första bilderna jag såg gjorde egentligen itne så mycket, det blev br atill slut ändå!

Tack för all hjälp killar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.