AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
682

Varför skakar hela bilen ?

Mu
20
Murba
535iA-97
Min bil gick felfritt tills jag i min överambitiösa iver fick för mig att den kunde gå ännu bättre. Jag slog i en flaska injection cleaner. Efter det började bilen periodvis gå orent och vid tomgång hoppar och studsar bilen allt mer för var dag. Efter nån månad då den ibland gått bra och ibland sämmre började den studsa allt mer vid tomgång. I ett desperat försök att bli av med detta tankade jag bilen full och slog i ännu en flaska injection cleaner i dag. Detta gjorde bara saken ännu värre. När man nu ska använda kickdownen så varvar den bara utan att peta i ngn växel. Begav mig genast hem. Tyckte att ngt lukta om bilen och att soppaförbukningen verkar orimligt hög. Inser att jag måste lämna in bilen på service så fort helgen är över, men skulle ändå bli glad om ngn kunde lugna mig tills dess.
Aldric
Ta det lugnt, det ordnar sig!

*BMW-grupp-kram*

:)

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Hej. Ibland kan dessa rengöringskemikalier som jag förstått göra så renat att de tar med sig all skit från ledningarna och fram till insprutning el förgasare och korka igen små munstycken. Vad det har med automaten att göra vet jag inte. Lycka till iaf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.