AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

Vilket typ av navisystem på -01 och -02

s-
142
s-w
330iA Touring -02
Hej,

Vilken typ av navissystem är det på 01 (4:3) resp. 02 (16:9). Jag undrar alltså med andra ord vilken typ av skivor man ska införskaffa samt vem det är som tillverkar enheten.

/s-w
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Det gäller TV/navi systemet.
På min M3 -01:a med 4:3 är det MkIII och CD-varianten.

Vet faktiskt inte om det finns 16:9 med MkIII också (har det för mig) och att det senare under -02 kom med DVD.

En del svar på dina frågor iallafall
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Tack,

Det jag egentligen undrade över var vilka typer av skivor kan man köra på Navin ex. Becker, Blaupunkt etc.

/s-w
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Oavsett om det är 01 el 02 och om vi pratar E39 E38 E53 m fl alltså navigation med kartvisning då är det idag VDO-Dayton som tillverkar själva hårdvaran( ett ursprungligt Philips system vid namn CARIN.) Mjukvaran(kartorna) tillverkas avn Navtech och säljs förutom av dom under både BMWs namn( med viss specifik BMWinformation), VDO-Dayton. Becker, Blaupunkt MB, Mfl använder mjukvara från Teleatlas men dessa passar inte i BMW med kartvisning på navisystemet. Oavsett om du har 4:# eller 16:9 skärm så är skivorna de samma.
Mvh
Asken
Som kan ha missat någon liten detalj.
Jag har köpt både VDO´s senaste och BMW´s senaste och det är som Asken skriver ingen skillnad på dom,bara det att VDO är några mb större ingen aning vad som finns gömt på den.

Länk

------------
Lass dir raten trinke spaten
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Tackar,

Precis det jag ville veta!

Mvh,
s-w
s-
142
s-w
330iA Touring -02
VDO- Dayton scandinavia 2003-1 skivan fungerar som en smäck! Passade även på att uppdatera Navi systemet till ver 19. Var lite nervöst ett tag efter det jag hade läst på forumet men det funkade klockrent.

/s-w
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.