|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena... Har en 328 -96 med elhissar, men rutan på passagerarsidan vill inte åka upp utan man får sitta å småtrycka hela tiden, om man håller in knappen så åker den upp en bit med sen så åker den ner igen. Kan det bero på att listerna sitter för tajt runt fönstret så att klämskyddet slår ifrån? Vad göra åt saken? ~ Over and out ~ | |
D-diddy |
så där gör min förarsida. har haft inne bilen på bmw som försökt att åtgärda, dock utan framgång. funderar på att ta bort klämskyddet alternativt byta motorn. Jag har även provat att smörja alla rörliga dela inne i dörren utan framgång. David |
|
Det är synd om oss david =) Mina polare har också samma problem, dock inte på BMW men väl Golf VR6 och Audio A4 Quattro... Inte heller dom har fått bukt problemet ~ Over and out ~ |
|
D-diddy |
Ja det är riktiga i-landsproblem vi har. förstå vad uteliggarna i slummen hade fnyst åt oss. "ja mina elfönsterhissar vill inte gå ända upp, jag måste hålla nere knappen hela tiden och det är såå jobbigt" men kommer du på någon lösning på problemet så kan du väll maila och tala om vad du gjorde så lovar jag att göra det samma. David. dbm(at)home(punkt)se |
|
Det är enkelt att lösa. Har haft samma problem själv. På (elhiss)motorn så sitter det ett lock som ni måste skruva bort, tror det sitter med 4 torex. När ni fått bort det så ser ni en fyrkantig öppning som är ca 1x1 cm i den ser ni en axel som det ska sitta en magent som i största sannolikhet glidit ner på axeln. Ni får ta en smal mejsel och försöka peta upp den med. Magneten ska sitta mitt i den fyrkantiga öppningen. För att få den å inte glida ner igen så kan ni rengöra med lite tinner lr liknande å ta på snabblim på både axeln å magneten då borde det sitta. Lämmnar ni in det till bmw så kommer dom inte hitta ngt fel, bara vilja byta ut elktroniken för en dyr slant. Lycka till=) Mvh// Lindström |
|
D-diddy |
härligt puh. Är den magneten till klämskyddet eller? vet du vad det är man gör genom att tvätta och pillra rätt den där magneten? David |
|
Har nästan samma fel... men ibland så fungerar de som de ska men ibland så stannar rutan på halva vägen. fler tips? --- King of the road |
|
| Haloj! ja har en 325 coupe problemet är elhissen på höger sida fungerar inte mer! vet nån om de finns ett relä till fösterhissarna! | |
| Har även jag samma problem,böt motor till elhissen, då börja vänstra sidan att fungera igen.men nu så har den gått pajj igen....motorn brinner förmodligen alltid på couperna...... | |
| Jag har haft problem med att köra upp rutan. Ned har alltid gått bra. likaså har inte automatiken funkatr med att man trycker hårt en gång så man slipper trycka hela vägen. Jag slet ur Pluskabeln från batteriet och nollställde allt. Vips! så funkade det igen. Konstigt!. Vart så två gånger på förasidan fram. Båda har vart i smabmand med att jag vart o bökat där under ratten och haft dörrsidorna borta. värt ett försök iallafall för dom som har problem.. funkade för mig | |
|
Hej! Jag har exakt detta problem med fönsterhissen på passagerarsidan och hade bort dörrsidan idag. Jag hittar det svarta locket och torx-skruvarna, dock så sitter de ju skruvade utifrån och in mot bilens centrum så att säga. Alltså är det omöjligt att komma åt skallarna på dem utan att ta bort hela fönsterhissanordningen, vilket inte går då den är typ popnitad i dörren. Kommer bara åt att ta bort huset runt själva elmotorn men det hjälper ju inte.... Har jag missat nåt här? Kan ta en bild och maila till nån som känner att han har koll, typ ///puh eller nån annan. |
|
|
du ska nog inte behöva ta bort den svarta boxen utan skruva bort den silvriga hylsan nere i vänstra hörnet. där inne sitter en magnet och en spole. det är nog den som kan ha glidit, har inte hunnit kolla upp det på min ännu. men ska göra...återkommer MB |
|
|
Magneten och spolen=elmotorn och den lär inte kunna glida eftersom den sitter tight mot dels locket och dels upp mot själva mekanismen som drar runt kuggkransen till rutan. tips: När du sätter tillbaks höljet över motorn, se till att sätta det åt rätt håll (med texten inåt i mitt fall) annars kommer rutan att gå upp när du trycker ner på knappen och tvärtom, alltså motorn blir tvärtom. |
|
| Hade en del problem med min ena ruta oxå, inte direkt samma fel, men ibland åkte den ner när man tryckte uppåt, men det var bara knappen som strulade. | |
| finns det nån som vet var relät till elhissarna sitter?måste få fönstrena att funka(har ingen ac) | |
|
Har ingen aning faktiskt...=\ MB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.