|
|
|
|---|---|
Jonatan |
Hej! Jag undrar vad man kan värdera min bil till (bra å veta när man ska sälja den =) skulle vara tacksamm ifall ni kunde läsa detta inlägg... BMW 323i -84 14800mil ¨ Lackad slutet av -98 ¨ 16" Azev, med hyfsade däck (5-6mm) ¨ Nya vinterdäck på original 14" alu ¨ Sänkt ¨ Vita mätartavlor ¨ Singeltorkare ¨ Vita blinkers fram ¨ Svarta bakljus ¨ "BMW MOTORSPORT" framrutedekal ¨ Zender frontspoiler ¨ Tonade rutor runt om (ej fabrikstonade) ¨ Momo knopp ¨ Svart-grå inredning (gansk sliten) ¨ Sportavgassystem ¨ "Crosspipe" sportluftfilter ¨ 2-dörrars ¨ Svart-lackerade lister samt "njurar" ¨ 14800 mil ¨ Ca: 150hk ¨ Cyl/Vol: 6/2315 ¨ Förbrukning ca: 1L milen blandad körning ¨ 0-100 km/h ca: 8,5 sek Clarion bilstereo CD med JENSEN 6*9" högtalare i hatthyllan och till 5,25" i kickpanelen. (hatthyllan är ombyggd i trä för bättre ljud) All rost jag funit (har gått igenom den grundligt) har åtgärdats Bytt kamremen samt sörvat motorn Det går ju inte att lägga upp nå bilder här på forumet men den ser riktigt bra ut bilem =) så vad tror du? kan man få 25 000:- för den? Vad skulle du ge?...seriöst |
emtre |
runt 15' tycker jag |
| Håller nog med emtre. | |
|
Tja, du kan nog inte räkna med så mycket, alla mina komipisar som haft 323 har haft ganska mycket problem med de och 14800mil de kan ju få en att börja fundera. och så var det en ganska gammal, men skicket är ju det man kan se på och värdera bilen för men mellan 14000-till just under 20. En polare sålde sin 323-86 i hyfsat skick utan sommardäck för 8000:- /Nicke |
|
| För det första så är den ju från 84 att den har gått 14800 mil har jag lite svårt att tro på, men det kan ju vara sannt. Med tanke på att den är från 84 så skulle jag läggapriset mellan 13000-16000 25 tycker jag är på tog för mycket när jag köpte min Bmw 318is för 30 från 90. Det skiljer ju 6år mellan bilarna. | |
|
Dessutom så får du nog inget extra jämfört med "ostylad" bil (möjligtvis höjer snygga fälgar lite). Personligen aktar jag mig noga för bilar med framrutedekal, singeltorkare, kjolar mm då de ofta ägs av bilmisshandlare (mitt personliga konstaterande). |
|
Jonatan |
Men ni värkar glömman en sak...Motor är i fint skick, eftersom att jag har sörvat den (justerat ventiler bytt kamrem mm) bilen har även sörvats förut... Jag har även besiktnings papper från år till år ok miltalen stämmer...ni får ju inte glömma stereo anläggningen häller =) |
|
Inget du får ngt extra för:( det är trots allt en 84. 10-18k kanske Rydberg |
|
pjotor |
max: 15-16 tusen, om stereon är bra så plocka ur den och stoppa i den i din nästa bil, du får inte mycket extra för den, det kostar mycket mer för dig att köpa en ny sen. |
|
Detta är sannerligen inget som höjer värdet på din bil! ¨ Vita mätartavlor ¨ Singeltorkare ¨ Svarta bakljus ¨ "BMW MOTORSPORT" framrutedekal ¨ Zender frontspoiler ¨ Tonade rutor runt om (ej fabrikstonade) ¨ Svart-lackerade lister samt "njurar" Om den varit i gott originalskick, skulle jag tippa att du får ca 16.000:- Men bilar med din utrustning sållas ofta bort direkt av annonsläsare. Hellre gott originalskick, än sönderskruvade/hottade bilar. Men jag önskar dig lycka till med försäljningen, och att du får ut så mkt som möjligt. Har man fet stereo lönar det sig sällan att släppa med den till bilen, utan om den är något att ha, så behåller man den lämpligen till nästa bil. |
|
Hovmästarn |
Håller med Oh2000. Behåll fälgarna, stereon och var glad om du kan få 10-tusen för den. |
Bengt-Magnus W |
Det finns ett forum för detta. Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.