|
|
|
|---|---|
| Hur mycket sänker ett bmw orginal sportchassi och hur blir komforten? Nu har jag bmw orginal sportstötdämpare och en sänkningssats från h&r. Jag tycker att bilen blev lite väl låg där fram och komforten är väl inget vidare. | |
|
Hej, Jag har original sportchassi på min E46. Det sänker ca: 20-30 mm runt om. Jag jämför komforten med min gamla V40 T4, som jag också hade original sportchassi på och där Volvon var hård och stötig är BMWn fast följsam. Jag är väldigt nöjd med den kompromissen. |
|
| På min 325Ci E46 så är det nån form av sportchassi som standard. Jag måste säga att jag inte har märkt någon skillnad alls i stötighet jämfört med min förra standardkärra. Kanske är bilen nån centimeter lägre bara. | |
|
Smaken är väl som (_!_), delad. På min 330CiA valde jag bort sportchassiet för att åka komfortabelt på 18":arna. Tror bilen blev ca 15mm högre än med det annars standardmonterade sportchassiet, i alla fall på 01:orna. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Själv kör man på 17 tum så det kanske blir ungefär samma effekt..... |
|
| Är det någon som vet på ett ungefär vad en sats fjädrar kostar på bmw. | |
| Nu har jag pratat med bmw och fjädrarna kostar ca 700:- st. Men är det ingen som vet hur mycket lägre en e36:a blir med sportchassit, killen på bmw kunde inte svara på det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.