|
|
|
|---|---|
|
Köpte i mars -03 denna bil privat: Länk Det är min första BMW och jag är helt såld på E34. Kommer nog aldrig köpa nåt annat än BMW i framtiden :-) Är extremt nöjd med den har inte behövt kosta på nåt alls förutom vanlig service enligt serviceboken. Idag har bilen gått 21000 mil och känns extremt fräsh,tight och utan missljud eller andra skavanker. All utrustning fungerar exemplarisk, till och med AC:n fungerar så bra i sommarvärmen -03 att man nästan frös vid max kyla :-) Inredningen är så nära mintskick man kan komma i en begagnad bil. Har visserligen inga planer alls på att sälja (någonsin?) men det vore intressant att veta vad den är värd idag ? BMW - Världens bästa bil ? Utan tvekan ! | |
|
30KSEK kanske? /Simon |
|
| Simon: Okej, jag glömde skriva att jag bara vill ha seriösa svar. Jag letade i flera månader efter rätt E34 och provkörde massor och för 30 kkr får man bara slutkörda exemplar av 525:or. Om man vill ha en helt rost- och felfri -92:a i riktigt fint skick som är svensksåld med full s-bok och en del utrustning kostar det mer som i mitt fall. | |
|
Ja finns juh massor av 525 24v och ganska många 92 or kan man säkert få loss för runt 30 men skall man ha en rikigt fin som Ctechs ex verkar vara får man nog lägga lite mer. Samma sak gäller alla e32 och e34, finns många ex, många är billiga men inte alla är lika fina. Sedan är det ju upp till var och en om man vill betala mer för att få en bil i absolut toppskick eller om man nöjer sig med en i "bra bruksskick". Hur som helst skulle jag värdera Ctechs bil till ca 40.000, det skulle jag kunna tänka mig att betala för en sådan bil i det skicket. Men många skulle nog sikta in sig på en 93 eller nyare, ngt uppdaterad utgåva med vanos osv. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
CTech>>>Om du vet vad bilen är värd då ska du inte ställa en sådan fråga här,finns alltid risk att man kan bli missnöjd med div svar då...Eller har jag fel? Om ens egen bil är superfin och man inte vill sälja den för(som man tycker underpris vilket i många fall är marknadspris)då behöver man inte ställa en fråga här "på nätet" och tro att man ska ropa "Jipppee" när man får svar här... Och ställa en diagnos om värde här endast via text o bild är naturligtvis inte en "exakt vetenskap" som du förstår :) Min gissning på värde snubblar väl kring 35'... Mvh Janne. |
|
|
Janne: Jag förstår vad du menar, och jag vet ungefär vad min bil är värd, jag gav 47 kkr för den med nya fälgar och sommardäck och tycker det var ett fynd. (2003-04) BMW hade ett utpris på den på 69 kkr i mitten av 2002 då den hade gått 19500 mil vilket jag vet eftersom jag har kollat upp hela historiken mycket noga innan köp. Så även om BMW handlare brukar sätta ett för högt pris så talar BMWs värdering efter M-test för att de tyckte skicket var lika bra som jag tycker fortfarande :-) Anledningen varför jag ställde frågan överhuvudtaget är för att jag liksom ni är BMW entusiast och tycker det är allmänt kul att snacka BMW men har inga problem med min så det finns inte så mycket vettigare inlägg jag kan göra om den just nu här på forumet ;-) |
|
|
Ctech, sök gärna igenom värderingsforumet så kommer du upptäcka att det är du som är oseriös/okunnig som hävdar att jag är oseriös i min värdering. Kan det eventuellt vara att du är missnöjd med min träffsäkerhet, skriv det istället för att hävda att jag är oseriös. Den typen av nedvärderande dåligt underbygda kommentarer finns det tillräckligt av här på forumet. /Simon |
|
|
Okej, jag ger mig, jag vet inte men när jag letar i annonser och sedan kör för att prova bilarna brukar det mest vara skräp och jag blir besviken runt 30 kkr. Vem vet, jag kanske har otur ? Har provkört ett 20 tal E34:or och det var bara den jag köpte som jag var nöjd med men den kostade mig som sagt 47 kkr. Min kusin hade faktiskt 30 kkr faktiskt och jag försökte hjälpa honom att hitta en fin E34:a i flera veckor, vi provkörde massor med bilar och de flesta var ganska så bruksiga med dyra reparationer som stod inför dörren. |
|
|
47 kkr för en -92 låter väldigt väldigt dyrt. Vad skulle då en -95 525 med dels "facelift" och bättre motor kosta? Tänk på att E39 523 ligger runt 80 kkr nu. |
|
|
Observera att jag köpte min bil för snart 8 månader sedan. Fick dessutom till 4 splitternya däck på nya fälgar som ingick i priset förutom vinterdäcken. Yokohama decibel däck för 1700 kr/styck + 16 tums Aez bimo fälgar. |
|
|
För att få svaret får du helt enkelt annonsera och se vilka bud du får. Jag har sett flera på forumet som i våras köpte 525 95or med ca 15000 mil runt 50KSEK. Hade det som riktmärke i min värdering. /Simon |
|
|
50 kkr för 525i -95... Det låter mycket billigt i mina öron om de är i lika fint skick som mätarställning och årsmodel antyder. |
|
|
Ctech, jag sålde min 530i 93:a med 18000 mil std utr dvs AC, 4 elhissar, elspeglar etc för 64000:- kan du gissa när....2000-09-20! Jag fick hålla på ett knappt år och annonsera, mycket svårsålt verkligen. Fick sänka priset rejält för att få till en affär. Får du ut i närheten av de 47KSEK som du gav kan du vara mycket nöjd anser jag. /Simon |
|
|
Jag tror dig men jag tänker aldrig sälja min så jag har inget problem oavsätt hur lite den är värd. Om du har några bra tips på 525:or till salu i så bra skick som min för en billig peng tipsa gärna, då blir min kusin säkert glad. |
|
Måsen |
Jag sålde min 525:a -92 för 20000:- för 2 veckor sedan, visserligen sparsamt utrustad, men gick som ett skott...Killen som köpte den la ner 8000:- på den direkt i slitagedelar och annonerade ut den för 30000:-, några oseriösa bud och lustiga byten är allt han fått än så länge. Det är lätt att övervärdera e34:an, även om det är en go bil... |
| var hans plan att tjäna 2000 kronor Måsen?? :) | |
| Jag skulle tipa på att Måsen´s bil hade lite annat skick än min E34... :-) | |
Måsen |
pistolas:Nä han hittade en annan bil han blev sugen på, han har den dock kvar, som sagt Ctech: Skicket var det inget större fel på, lite rost nere/bakant på vänsterdörrarna. Dessutom var det en touring med nivåreglering, vita blinkers mm. Det som var slitet var dämparna fram en uppsättning däck. Sen gjordes även service på bil och automatlåda. Lite småfix med instrumentbelysningen gjordes också. Ändå är den tämligen iskall för 30000:- Bilen är dock 12 år gammal med över 20000 mil på mätaren, jag tror att Simon_en:s bedömning är rätt ok, förutsatt att bilen är i kanonskick, vilket du klargjorde i ditt förra inlägg antar jag... |
|
35-40.000? Mvh |
|
Måsen |
Jag kan tillägga att jag träffade en skadereglerare på BMW i våras efter en "fenderbender" och passade på att fråga om värdet på den. Jag gissar 25000-27000 om vi måste skrota ut den svarade han. Håller med Janne T, det är väl inte alltid det här forumet är det bästa stället att få en just bedömning, även om det borde vara det det... Det är väl ingen som vill göra en dålig bilaffär eller få sin egen bil nedvärderad. Min personliga åsikt är att det inte går att göra en bra bilaffär. Det är inte många bilar man kan köpa som stiger i värde + att man kan få tillbaka pengarna som den kostat under ägandetiden. Lite "off topic" men ändå :-) |
|
Det hettar visst till... Jag köpte min räktrålare, 525tdsA Touring -93 med 17456mil, för 25´ för 3 veckor sedan.... Jag tyckte att det var en bra affär! Hälsn hp maybe just once, someone will call me "Sir" without adding "you´re making a scene"... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.