|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon som har testat med powerbox på sin tds? Är det värt pengarna? Har sett att Kcr har en för 3700 kr och den ska tydligen ge 30 extra hästar i oljebrännarn om man ska tro annonsen. Vad tror ni om lustgas, det går väl inte på en disel, eller? Jag har lite problem också. Tomgången svajar ibland och bilen kan även börja rycka lite när man kör mellan 90 - 100 och lockupen i converten gripit in. Men bara ibland.En sak till. När jag skulle byta olja i bakaxeln så frågade jag på BMW vilken olja jag skulle ha och sa att det var diffbroms i den (det märker man på vintern). Då sa Bmw att det finns inte på min bil. Jag litade på dom och valde oljan för obromsade diffar. Nu hör jag ibland ett brummande missljud från bakaxeln när jag svänger på låg fart. Jag har testat att lyfta upp bakvagnen och vridit på ena hjulet, vilket knappt går utan att det andra hjulet vill följa med. Rätta mig om jag har fel men är det inte så en bil med bromsad diff beter sig. Tack på förhand till dom som orkat läsa igenom mitt dravel och kanske har svar på något. Do not underestinate Bajriche diselpower! | |
|
Hej! Jag kan varmt rekomdera att köpa kcr-boxen, jag har den och det är helt otrolig skillnad. vad menar du med att den rycker i 90-100km/h? Ja, det är diffad bakaxel på din bil. Tänkte på tomgången, är bilen svårstartad och går runt många varv innan den drar igång ordentligt, och tvekar den ibland när du ska ge gas snabbt? Jag hade dem symtomen och jag fick byta insprutningspump pga. att elektronikdelen på pumpen var utsliten och den skillde knappt inget i pris på att reparera den eller byta allt. Hur långt har den gått? Årsm, Aut eller Man vxl-låda? Rickard |
|
|
KÖP:KÖP:KÖP det är värt det. Talar av egen erfarenhet. ///sunken |
|
Bengt-Magnus W |
Svårt att avgöra. BMW borde veta om det sitter diff. Jag hade diffbroms på en 535 och den drev alltid på båda hjulen på snö även om det var växlande underlag. Prova med ena sidan på is eller snö och andra sidan på asfalt. Står bilen kvar och slirar eller rör sig långsamt har du ingen diffbroms Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
|
KCR rules.. Jag kapade 4 sekunder på 0-100 det talar väl för sig själv :) |
|
|
Hej. Till Rickard. Bilen är en 94 , automat och den har gått 23000 mil. Jag tycker nog inte att den är direkt trögstartard, men det du skrev om tvekandet vid snabbt gaspådrag inträffar nog ibland, speciellt när bilen är kall, då kan den vara grymnt trög, den nästan igonerar gaspådrag dom första 50 m. Sen vaknar den. Men det är helt olika gånger. Med att bilen kan börja rycka menar jag att den kan börja gå oroligt just i 90-100km/h på högsta växeln, men bara då. Det brukar räcka med att släppa gasen för ett ögonblick , då börjar den gå riktigt igen. Nu har jag pratat mad Bmw om detta och att tomgången rullar och dom trodde att pumpen behöver packas om. Jag har också kollat felminnet hos Bmw och där fanns inga fel.Där borde ditt elektroniska fel vara med. Var de det på din bil? Har du diffbroms på din bil? Min bil har jag kört 4000 mil med och den har varit såhär hela tiden. Det verkar inte som om problemet tilltar. Do not underestinate Bajriche diselpower! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.