AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.946

Bilen beter sig jätte sladdrig ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Har märkt att det är nästan omöjligt att åka med min bil den sladdrar åt höger o vänster typ vid redan 60 så man får fixa sladd hela tiden det är halt jag vet men knappast så som bilen beter sig sen hör man ett konstigt ljud från vänster bakdäck känns det som det kommer ifrån vid ojämnheter det klonkar på nåt sätt vad kan det va tror ni , att bilen beter sig så konstigt det är nästan omöjligt att åka med den "" bilen ifråga är min vinterbil en E-36a""

Länk
Keep Your distance this is a BMW ;)
Kassa silentblock!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
är säkert en dum fråga men vad är silentblock ? o hur ser jag detta isåfall ? dyrt ?

Länk
Aldric
Bakvagnsbussningar, och inte speciellt dyrt, ca 1500-2000:- har jag för mig jag hört hos BMW.

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hmmmm ,de bytte jag för mindre än 1år sen fast nu kommer jag inte ihåg om det va fram eller bak eller bägge jag bytte , får kolla upp det finns det inte flera allternativ ?

Länk
Maxad,

Jag har svårt att tro att du bytte bakvagnsbussningarna fram :)))

Kan vara stötdämpare och/eller fjädrar som är defekta också.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Kalle , :)) nej det förstår jag men jag menade bussningar fram eller vad de nu hette , men hur kan jag kolla enklast om dem är sönder ?

Länk
BMW Kungen
Åk till lämplig verkstad (de som kan lite bmw) och be om ett kostnadsförslag och berätta felet. Då hissar de säkert upp bilen och ser vad för bussningar som inte är bra..

Mvh
/// Kungen
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
MAXAD

Du har en fet bil ...den va läcker....ta hand om pärlan bara :-)

BMW M-POWER
Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
låter som silentblock .....
man får en skum feeling ...

_Man ser bättre ut i 250 km/h_
D-diddy
du har inte hängt på risiga vinterdäck efter att ha kört på lågprofils sommardäck?
David
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Finns inga silentblock på E36.

Troligen är det dom främre länkarmsbussningarna i bakvagnen som är slut, dom sitter just framför bakhjulen där länkarmen sitter skruvad i karossen. När dom är dåliga kan bakhjulen röra sig i sidled = slingrig gång, samt att det kan klappra när länkarmen slår mot hållaren.

_______
//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
va o visade bilen för en vän till mig o han sa att det va bakbussningarna som va slut ... Tack för all hjälp

D-diddy , jag har ingen aning om vad denna bil rullade med i somras köpte den med vinterdäcken på men hur påverkar det det hela ?

Keep Your distance this is a BMW .
D-diddy
höga däck med ostabil stomme känns jättevingligt jämfört mot låga högfartsdäck.
David
borgmastaren
Har haft samma problem... På vintern så får bakvagnen det jobbigare.... I alla fall innan det är ordentligt halt.
Måste erkänna att det är svårt att inte ställa upp bilen i kurvorna ( ;-) ) och är det lite asfaltsfläckar här och var... Ja då rycker det sista av bussningarna ganska fort...

/Mats
Daniel s
Cirka hur länge brukar bakvagnsbussningarna hålla?

/Daniel
Andie_83
MAXAD>> När du ska köpa nya silentblock/bakvagnsbussningar så köp den hårdare sorten. BMW säljer två sorter, iaf i Malmö. Den hårdare gör bilen styvare och håller längre. J*****t snygg bil måste jag säga! Ha det bra

MVH

//Andy
På faderns höll vänstra sidan c:a 10 000 mil, höger byttes inom ett halvår = jämn kvalitet :)
hellonasty
Är alltså silentblock och bakvagnsbussningar samma sak? Har problemet i min bil att det slamrar från bakvagnen och bilen slingrar sig på vägen särskilt när det blåser som ni säger.
Har även ett annat problem att det liksom "brummar" från bakvagnen när man svängen och dunkar när man släpper upp kopplingen. Någon på forumet har sagt att detta kan bero på silentblock? Kan det stämma?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
På första frågan:
Ja!

På andra frågan:
Ja!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
civilization
Underbart! Har nämligen bokat tid för byte...hoppas det funkar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.