|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en nybliven 735iA-87-ägare.Ibland när jag ska ha igång bilen så låter det som att den tänder för tidigt. Motorn går runt 4-5 varv, sen motar den ca 1 sekund och sen går den runt igen. Så håller den på hela tiden. Även avgassmällar ibland. Nästa dag startar den, men är genomsur och spottar och ryker i några minuter. Sedan går den fint igen. Bytt batteri, rotor, lock och stift till ingen nytta.Är det någon som kan tänkas veta vad som är fel? För övrigt: Wow vilken bil jämfört med min "gamla" 323-88:a | |
|
Kan vara tilläggsluft som saknas vid start ögonblicket. Vid gummiröret som sitter mellan spjällhuset och mängdmätaren (ovanpå ventilkåpan) sitter det en ventil som pekar mot kupen. Ta bort och gör rent och prova igen. Använd avfettning och mycket vatten samt se till att den är torr och att ventilen löper fritt innan du sätter tillbaka den. Annars skruva ur tändstiften och kolla så att det inte finns vatten i någon cylinder (topplockspackning trasig eller sprucken topp). Mvh |
|
| hade samma fel på en 525.a.visade sig va en spridare som läckte in soppa i en cylinder.då orkade inte startmotorn dra runt motorn pga att den inte kunde komprimera all soppa,samma fel kan uppstå om du har en spricka i block eller topp så att det står o droppar in kylvatten i en cylinder.kolla om det försvinner vatten,annars kan du ju testa spridarna mvh//jacke | |
|
är motorn som du säger blöt+ausgepuffexplosionen (tm) så tror jag också på en eller flera läckande spridare. koppla loss en spridare och mata med en extern bränslepump så ser du om de håller tätt efter någon timma. enklast är att testa alla på en gång med hela railen. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Tack för alla tips.Det försvinner ingen kylarvätska, så jag ska kolla de andra grejorna. Har jag fel om jag säger att ventilen som "matteh2" pratar om är en "tomgångsventil". Känner igen utseendet från bla Vo740Turbo. Vad heter motorn i min bil? |
|
|
M30 Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.