|
|
|
|---|---|
| Tänkte höra om någon visste om de finns skidlucka i ryggstödet till E36 karossen..? ja har svart skinn i min 325. Skulle vilja ha skidlucka för att kunna öppna upp å bygga en baslåda me basreflex där. Kan tänka mej att d blir bra mycke bättre bas i coupen då. Om någon vet, svara gärna! | |
|
Jag har skidlucka i min 91:a.. Står en baslåda & pumpar rakt in därigenom, BRA ljudåtergivning =) Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
| Najjs!! Då kanske man kan hitta ett ryggstöd, dax att börja ringa runt till lite skrotar nu då! | |
|
Har du fällbart ryggstöd? då kan du inte ha skidlucka. Om man har armstöd i ryggstödet är det inte säkert att bilen är förberedd för skidlucka. Det är nämligen inte tagit upp hål i plåten på alla. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
D-diddy |
på min (CAB) har jag armstöd och bakom det så är det en skinnremsa som sitter med kardborreband, bakom detta skinnstycke sitter det en tunn plastskiva som med lätthet penetreras. drog en kabel därigenom när jag provade ut baslådor till min bil. Konstaterade att färdiga lådor med inbyggda steg lät sämst och kostade minst. slutade med en låda med en 12" bas (Rockford fosgate) med ett RF Punch slutsteg. detta resulterade dock i att jag inte hade någon koffert kvar så... fan baslådor är inget för mig kom min fru överens om... satsar på ett bra framsystem till sommaren istället, allt bakifrån blåser bort ändå när man kör nercabbat. David |
| Tack för alla svar!! Jag har delat och fällbart baksäte utan armstöd. och eftersom ryggstödet är delat på mitten så har ja varit tveksam till att det går att få in ett ryggstöd med skidlucka, eftersom då borde ena sidan vara bredare än andra sidan av ryggstödet så att säga. Ja har nu en baslåda med 2x10" MDS basar, och ett MDS steg på d, vänt bakåt såklart, låter hyfsat med uppfällt ryggstöd, men ja har kommit på att de låter bäst med ena delen halvfällt framåt, så får basen bra fart.. :-) Om någon bor i Uppsala och har skidlucka får dom gärna komma förbi mej å visa, självklart efter vintern då en sån pärla ej skall köras denna delen av året! | |
|
Så det finns inte delbart säte med mittarmstöd/skidsäck till baksätet i e36 ? Själv har jag delbart men skulle gärna vilja ha mittarmstöd också så att man får in lite luft från basen eller ha skidsäck då man ska ut och åka slalom :D Detta finns i E39 vet jag och det skulle vara kanon att ha. Trodde det fanns till E36? |
|
| Nachtgeist här uppe har ju skidlucka i sin. så de finns ju, men frågan är om det går att plocka i ett sånt ryggstöd i en som de inte sitter i orginal. om fästen och sånt passar.. kan ju gå att göra om iofs.. om nån vet.. svara gärna.. | |
| relfor : Jo han har ju skidlucka. Men frågan är om det finns någon E36 som både har lucka och delbart säte. Jag personligen vill ha båda dera. Delbart ryggstöd är bra då man ska lasta mycket. Och skidluckan vill jag ha vid tex resor till fjällen eller för att få in basen i kupen om jag har en baslåda där. | |
| Jo, jag håller med dej foppa, ja vill oxå ha delbart och skidlucka, men huvudsaken är väl att det är fällbart och skidlucka. inte lika viktigt att det är delbart då. inte för min del iaf.. det är endast en nöjesmaskin. inte för fjällresor för min del... :) | |
|
Försök att få in 4 däck på fälg i bilen utan att fälla ned ryggstödet :D Man vill ju inte skita ned sätet ;) |
|
|
Om jag inte fått allt om bakfoten så har sedanbilarna skidlucka och cupéerna fäll/delbart baksäte. Finns väl ingen kombinerad modell...? I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| foppa: jo.. hehe.. stort problem, när ja köpte min så fyllde vinterdäcken upp hela bagagen å hela baksätet när de var nerfällt... Fre4k: de kanske är så de är, dax för mej å kombinera de 2 modellerna då. om d passar såklart... men på en sedan med skidlucka så går d väl fälla sätet ialla fall? hela på engång..!? kanske inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.